Black Friday - 5 praktycznych porad jak przygotować sklep
Istnieją na świecie umowne święta komercyjne, okazje, które zna prawie każdy człowiek na ziemi. Jednym z nich jest dzień zwyczajowo następujący po Dniu Dziękczynienia w USA, nazwany Czarnym Piątkiem. Każdego roku Klienci dokonują w sklepach tego dnia rekordowych zakupów. W 2021 r, ponad 108 milionów amerykanów deklarowało wzięcie udziału w polowaniu na najlepsze promocje. W Polsce zaś, klienci tylko za wykorzystaniem płatności BLIK zrobili 3,2 mln transakcji, wydając 538 mln zł.
Święto szaleństwa zakupowego
Czarny Piątek a oczekiwania Klientów

Jak odpowiednio przygotować się na Czarny Piątek?
1. Zaplanuj promocje z wyprzedzeniem
2. Zadbaj, aby klienci wiedzieli o promocji
3. Przygotuj przestrzeń sklepu i magazyn
To czas na porządki w sklepie. Zapewnij Klientom przestrzeń do robienia zakupów oraz przejrzystość towaru na półkach. Takie samo zadanie czeka Cię w magazynie, tutaj z pewnością pomogą rozwiązania do zarządzania magazynem takie jak WMS czyli Warehouse Management System. System ten pozwoli Ci szybciej i sprawniej przyjmować i wydawać towary z magazynu, a także poinformuje Cię o położeniu danego produktu, aby szybciej go znaleźć. Klient z zasady nie lubi czekać. Największą zaletą systemu WMS, jest jego praca w trybie on-line. Wszystkie operacje wykonywana na magazynie są aktualizowane w czasie rzeczywistym i dostępne dla pracowników.
4. Uzupełnij opisy i ceny produktów
Aby sprawnie sprzedawać musimy zapewnić właściwe opisy produktów oraz ich aktualne ceny. Już na wstępie powinniśmy wyeliminować widmo możliwych strat z powodu nieaktualnych cen. W momencie, kiedy w sklepie pojawi się tłum Klientów, nie będzie czasu na zmiany. Warto wykorzystać nowoczesne narzędzia do zarządzania produktami, aby proces ten przeprowadzać sprawnie i centralnie. Jednym z narzędzi do takich zabiegów jest Product Data Management od Positive Retail, dzięki niemu możemy globalnie zmieniać opisy produktów, zarządzać cenami i udostępniać informacje dla konkretnych sklepów nawet w kilku językach.
5. Sprawdź sprzęt i wiedzę pracowników
Ostatnia rada, ale równie ważna to kwestia sprawności sprzętu i obsługi. Wszystko powinniśmy sprawdzić przed dniem zero. Elektornika sklepowa powinna pracować szybko i niezawodnie. Warto sięgnąć po rozwiązania sprawdzonych marek jak Posiflex czy Posline24. Z drugiej strony pojawia się pracownik – to w końcu z nimi ma styczność Klient na froncie. Dobry i dobrze poinformowany pracownik, to skuteczny pracownik. Dzięki szybkiej i rzeczowej pomocy może mocno zwiększyć sprzedaż.
Czarny Piątek niedługo, bądź gotowy!

Więcej do przeczytania

Zastosowania KAS Samoobsługowych w branży retail: Kasa Samoobsługowa – przyszłość czy teraźniejszość?
W ostatnich latach technologia KAS (Kasa Samoobsługowa) zyskuje na popularności w branży retail. Coraz więcej sklepów decyduje się na wprowadzenie samoobsługowych punktów kasowych, co staje się nie tylko odpowiedzią na potrzeby klientów, ale również próbą zwiększenia efektywności operacyjnej.

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.