Black Friday - 5 praktycznych porad jak przygotować sklep
Istnieją na świecie umowne święta komercyjne, okazje, które zna prawie każdy człowiek na ziemi. Jednym z nich jest dzień zwyczajowo następujący po Dniu Dziękczynienia w USA, nazwany Czarnym Piątkiem. Każdego roku Klienci dokonują w sklepach tego dnia rekordowych zakupów. W 2021 r, ponad 108 milionów amerykanów deklarowało wzięcie udziału w polowaniu na najlepsze promocje. W Polsce zaś, klienci tylko za wykorzystaniem płatności BLIK zrobili 3,2 mln transakcji, wydając 538 mln zł.
Święto szaleństwa zakupowego
Czarny Piątek a oczekiwania Klientów

Jak odpowiednio przygotować się na Czarny Piątek?
1. Zaplanuj promocje z wyprzedzeniem
2. Zadbaj, aby klienci wiedzieli o promocji
3. Przygotuj przestrzeń sklepu i magazyn
To czas na porządki w sklepie. Zapewnij Klientom przestrzeń do robienia zakupów oraz przejrzystość towaru na półkach. Takie samo zadanie czeka Cię w magazynie, tutaj z pewnością pomogą rozwiązania do zarządzania magazynem takie jak WMS czyli Warehouse Management System. System ten pozwoli Ci szybciej i sprawniej przyjmować i wydawać towary z magazynu, a także poinformuje Cię o położeniu danego produktu, aby szybciej go znaleźć. Klient z zasady nie lubi czekać. Największą zaletą systemu WMS, jest jego praca w trybie on-line. Wszystkie operacje wykonywana na magazynie są aktualizowane w czasie rzeczywistym i dostępne dla pracowników.
4. Uzupełnij opisy i ceny produktów
Aby sprawnie sprzedawać musimy zapewnić właściwe opisy produktów oraz ich aktualne ceny. Już na wstępie powinniśmy wyeliminować widmo możliwych strat z powodu nieaktualnych cen. W momencie, kiedy w sklepie pojawi się tłum Klientów, nie będzie czasu na zmiany. Warto wykorzystać nowoczesne narzędzia do zarządzania produktami, aby proces ten przeprowadzać sprawnie i centralnie. Jednym z narzędzi do takich zabiegów jest Product Data Management od Positive Retail, dzięki niemu możemy globalnie zmieniać opisy produktów, zarządzać cenami i udostępniać informacje dla konkretnych sklepów nawet w kilku językach.
5. Sprawdź sprzęt i wiedzę pracowników
Ostatnia rada, ale równie ważna to kwestia sprawności sprzętu i obsługi. Wszystko powinniśmy sprawdzić przed dniem zero. Elektornika sklepowa powinna pracować szybko i niezawodnie. Warto sięgnąć po rozwiązania sprawdzonych marek jak Posiflex czy Posline24. Z drugiej strony pojawia się pracownik – to w końcu z nimi ma styczność Klient na froncie. Dobry i dobrze poinformowany pracownik, to skuteczny pracownik. Dzięki szybkiej i rzeczowej pomocy może mocno zwiększyć sprzedaż.
Czarny Piątek niedługo, bądź gotowy!

Więcej do przeczytania

Szansa na dofinansowanie dla firm z województwa! – Przemysł 4.0
Automatyzacja w nowoczesnej firmie to kluczowy element strategii biznesowej, kształtujący jej efektywność i konkurencyjność. Zautomatyzowane procesy przynoszą oszczędności czasu i zasobów, podnosząc produktywność pracowników i redukując koszty. Jednak warto zauważyć, że teraz jest szczególnie korzystny moment na automatyzację, dzięki dostępnym dofinansowaniom. Województwo Łódzkie oferuje przedsiębiorcom nawet 1 mln zł wsparcia na modernizację i robotyzację działań w kierunku Przemysłu 4.0.

Jaki sklep internetowy wybrać przy prowadzeniu działalności?
Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, musisz wybrać odpowiedni sklep internetowy. W Polsce działa już ponad 55 tysięcy sklepów online, a popularność zakupów online rośnie. Sprawdź do czego musisz się przygotować oraz jakie najlepsze narzędzia wybrać, aby skalować swój biznes na dzisiejszym rynku. Na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces.

Opinie klientów Zalando – główne czynniki zadowolenia
Opinie klientów od lat kształtują popularności sklepów Internetowych. Każdy człowiek poszukujący przedmiotów do kupienia zwraca uwagę właśnie na opinie. To właśnie opinie kształtują w konsumentach lojalność oraz zachęcają innych do zakupu. Firma Zalando to jeden z największych sklepów w Europie gromadzący tysiące opinii. Sprawdź jakie czynniki wpływają na zadowolenie Klientów właśnie w niej!