BLOG

Baza wiedzy o branży Retail

Wpisy
blogowe

LSI Software działa w branży retail od ponad 25 lat. Dzięki zdobytemu doświadczeniu, poznaniu branży i współpracy z klientami powstał program odpowiadający na potrzeby sieci sprzedaży detalicznej, a firma stała się ekspertem w tej dziedzinie. Poniżej prezentujemy bazę wiedzy, która może pomóc odnaleźć się w tej branży. 

Click & Collect w praktyce

Polski rynek e-commerce jeszcze nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie. W trakcie pandemii do wirtualnych zakupów przekonało się wielu konsumentów, którzy coraz więcej swoich potrzeb realizują w sieci. Szybki rozwój sektora wspomaga wiele nowych rozwiązań i udogodnień, które mają połączyć tryb online z trybem offline. Odpowiedzią ma być coraz popularniejsza formuła zakupowa Click & Collect, która przynosi wiele korzyści obu stronom transakcji. Jak w praktyce wygląda to rozwiązanie i czy ma szanse na większy udział w rynku e-commerce?

Czytaj więcej >>

Podsumowanie 2021 roku w branży Retail

Rynek handlu detalicznego w ubiegłym roku walczył ze skutkami pandemii odbudowując powolnie swoją formę. Zniesienie restrykcji i rosnąca osób zaszczepionych wyraźnie wpłynęły na stan branży w całej Europie. Początkowe spadki nie zniechęciły przedsiębiorców, którym ostatni kwartał roku przyniósł znaczny wzrost. Jakie były najważniejsze wydarzenia na rynku retail w ubiegłym roku i w jakiej kondycji kończyły rok wybrane branże?

Czytaj więcej >>

Najważniejsze zmiany prawne w 2022 roku

Koniec roku zmusza zawsze do podsumowań i rokowań na przyszłość. Z pewnością po 12 miesiącach spędzonych w trudnym, pandemicznym kryzysie wszyscy życzyliby sobie lepszego, 2022 roku. Warto jednak zacząć od najważniejszych zmian w prawie, które przygotował ustawodawca zmagający się z koronakryzysem i rosnącą inflacją.

Czytaj więcej >>

Trendy w aplikacjach lojalnościowych

Lojalność to w handlu detalicznym jedna z najważniejszych cech konsumenckich, jaką sprzedawcy starają się wykształcić u swoich klientów. Stała i oparta na wzajemnych korzyściach relacja jest nie tylko źródłem stabilnego zysku, ale przede wszystkim satysfakcji, która pomaga wygrywać z konkurencją. Jak za pomocą aplikacji zbudować rzeszę wiernych klientów? Jakie trendy dominują dziś w wirtualnych systemach lojalnościowych?

Czytaj więcej >>
Portale B2B a B2C

Portale B2B a B2C – optymalizacja komunikacji z partnerami

Rynek handlu elektronicznego to najszybciej rozwijająca się obecnie branża gospodarcza. Trwająca wciąż pandemia spotęgowała dodatkowo tempo wzrostu, które wydaje się nie być dla rynku żadnym problemem. Aktualne badania pokazują, że aż 80% Polaków korzysta aktywnie z Internetu, a 66% z nich robi zakupy w Internecie. Tak szybki rozwój handlu detalicznego dał również impuls do rozwoju sektora biznesowego, który dzięki lepszej komunikacji wykorzystującej portale B2B do wymiany handlowej – jest w stanie nadążyć za rosnącym detalicznym obrotem towarów.

Czytaj więcej >>
E-faktura stanie się codziennością

E-faktura od 2022 roku dobrowolna, od 2023 roku obligatoryjna!

Podatek VAT to główna składowa budżetu państwa. W ubiegłym roku dochody do narodowej kasy przekroczyły 420 mld zł, a sam wpływ z tytułu podatku od towarów i usług wyniósł ponad 180 mld. Dlatego też rząd coraz mocniej stara się uszczelnić cały system wprowadzając takie narzędzia, jak JPK, split payment czy tworząc białą listę płatników. Najnowszą propozycją resortu finansów jest system elektronicznych faktur, który zacznie funkcjonować już od października.

Czytaj więcej >>
optymalizacja procesów magazynowych

System WMS czyli skuteczna optymalizacja procesów magazynowych

System WMS to program do zarządzania ruchem produktów w magazynach, wykorzystywany w szeroko rozumianej logistyce. Szczególnym zadaniem realizowanym w ramach systemów WMS jest bezbłędna lokalizacja towarów oraz kontrola przebiegu obrotu magazynowego. Za pomocą systemu WMS możliwa jest kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, np. pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem.

Czytaj więcej >>

Jak obecna sytuacja na rynku wpłynęła na systemy lojalnościowe?

Trwająca wciąż pandemia koronawirusa poza kryzysem gospodarki wymusiła wprowadzenie szeregu rozwiązań, które pomogły przetrwać wielu firmom. Dzięki nowym działaniom udaje się nie tylko zachować stabilność finansową, ale także podtrzymać kluczową w tym okresie – relację z klientem. Jak dziś optymalizować swoje systemy lojalnościowe i łączyć sprzedaż wirtualną ze sprzedażą stacjonarną?

Czytaj więcej >>