BLOG

Baza wiedzy o branży Retail

Wpisy
blogowe

LSI Software działa w branży retail od ponad 25 lat. Dzięki zdobytemu doświadczeniu, poznaniu branży i współpracy z klientami powstał program odpowiadający na potrzeby sieci sprzedaży detalicznej, a firma stała się ekspertem w tej dziedzinie. Poniżej prezentujemy bazę wiedzy, która może pomóc odnaleźć się w tej branży. 

Trendy w aplikacjach lojalnościowych

Lojalność to w handlu detalicznym jedna z najważniejszych cech konsumenckich, jaką sprzedawcy starają się wykształcić u swoich klientów. Stała i oparta na wzajemnych korzyściach relacja jest nie tylko źródłem stabilnego zysku, ale przede wszystkim satysfakcji, która pomaga wygrywać z konkurencją. Jak za pomocą aplikacji zbudować rzeszę wiernych klientów? Jakie trendy dominują dziś w wirtualnych systemach lojalnościowych?

Czytaj więcej >>
Portale B2B a B2C

Portale B2B a B2C – optymalizacja komunikacji z partnerami

Rynek handlu elektronicznego to najszybciej rozwijająca się obecnie branża gospodarcza. Trwająca wciąż pandemia spotęgowała dodatkowo tempo wzrostu, które wydaje się nie być dla rynku żadnym problemem. Aktualne badania pokazują, że aż 80% Polaków korzysta aktywnie z Internetu, a 66% z nich robi zakupy w Internecie. Tak szybki rozwój handlu detalicznego dał również impuls do rozwoju sektora biznesowego, który dzięki lepszej komunikacji wykorzystującej portale B2B do wymiany handlowej – jest w stanie nadążyć za rosnącym detalicznym obrotem towarów.

Czytaj więcej >>
E-faktura stanie się codziennością

E-faktura od 2022 roku dobrowolna, od 2023 roku obligatoryjna!

Podatek VAT to główna składowa budżetu państwa. W ubiegłym roku dochody do narodowej kasy przekroczyły 420 mld zł, a sam wpływ z tytułu podatku od towarów i usług wyniósł ponad 180 mld. Dlatego też rząd coraz mocniej stara się uszczelnić cały system wprowadzając takie narzędzia, jak JPK, split payment czy tworząc białą listę płatników. Najnowszą propozycją resortu finansów jest system elektronicznych faktur, który zacznie funkcjonować już od października.

Czytaj więcej >>
optymalizacja procesów magazynowych

System WMS czyli skuteczna optymalizacja procesów magazynowych

System WMS to program do zarządzania ruchem produktów w magazynach, wykorzystywany w szeroko rozumianej logistyce. Szczególnym zadaniem realizowanym w ramach systemów WMS jest bezbłędna lokalizacja towarów oraz kontrola przebiegu obrotu magazynowego. Za pomocą systemu WMS możliwa jest kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, np. pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem.

Czytaj więcej >>

Jak obecna sytuacja na rynku wpłynęła na systemy lojalnościowe?

Trwająca wciąż pandemia koronawirusa poza kryzysem gospodarki wymusiła wprowadzenie szeregu rozwiązań, które pomogły przetrwać wielu firmom. Dzięki nowym działaniom udaje się nie tylko zachować stabilność finansową, ale także podtrzymać kluczową w tym okresie – relację z klientem. Jak dziś optymalizować swoje systemy lojalnościowe i łączyć sprzedaż wirtualną ze sprzedażą stacjonarną?

Czytaj więcej >>

Zwroty – jak skutecznie przyśpieszyć proces?

Logistyka stanu magazynowego to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa zajmującego się dystrybucją bezpośrednią. Wszystkie działania marketingowe, produkcyjne czy sprzedażowe mogą być nieefektywne bez sprawnej i szybkiej obsługi stanów magazynowych. Jednym z procesów, które są obsługiwane przez pracowników logistycznych są zwroty. Jak przyspieszyć ich obsługę i zapewnić płynność ewidencyjną?

Czytaj więcej >>

Komunikacja w sieci detalicznej – jak dotrzeć z informacją do pracowników?

Komunikacja wewnętrzna w czasie pandemii koronawirusa to nowe wyzwanie, z jakim muszą się mierzyć przedsiębiorstwa. Dodatkowy stres, pojawiające się nowe obostrzenia i niestabilność zatrudnienia – wymagają lepszej i skuteczniejszej komunikacji, aby utrzymać zaangażowanie personelu. Jak skutecznie docierać z informacją i motywować pracowników dbając cały czas o dobry PR wewnętrzny?

Czytaj więcej >>

Ekspansja szansą polskich firm

Pomimo globalnego zamieszania związanego z pandemią, Polsce udało się kolejny rok z rzędu utrzymać dodatni bilans w handlu międzynarodowym. Coraz więcej firm z naszego rodzimego rynku decyduje się na internacjonalizację przedsiębiorstw i pojawienie się na zagranicznych rynkach. To nie tylko kwestia rozwoju ale także szansa na utrzymanie się na rynku.

Czytaj więcej >>