BLOG
Baza wiedzy o branży Retail
Wpisy
blogowe
LSI Software działa w branży retail od ponad 25 lat. Dzięki zdobytemu doświadczeniu, poznaniu branży i współpracy z klientami powstał program odpowiadający na potrzeby sieci sprzedaży detalicznej, a firma stała się ekspertem w tej dziedzinie. Poniżej prezentujemy bazę wiedzy, która może pomóc odnaleźć się w tej branży.

Rynek mody w Rumunii
Rynek mody to druga największa branża świata pod względem sprzedaży. Czy kanały online i offline są tak samo popularne w Rumunii? Które z nich generują największe obroty i jakie otwierają szanse dla firm? Dowiedz sie więcej jakie mechanizmy możesz spotkać na Rumuńskim rynku mody oraz wykorzystaj szanse na ekspansje swojego przedsiębiorstwa.

Wyzwania i szanse skutecznego ERP w logistyce 4.0
Skuteczne systemy ERP to podstawa funkcjonowania nowoczesnej firmy. Zastosowanie podejścia Logistyki 4.0, może spowodować przewagę w biznesie. Podejście to pozwala na szeroką wymianę danych między procesami, a także wykorzystywanie danych jeszcze efektywniej. Mocny wzrost rynku otwiera przed nami nowe drzwi, przez które wystarczy przejść.

Dyrektywa Omnibus – nowe wymogi zarządzania promocjami!
Dyrektywa Omnibus powstała wskutek unijnej inicjatywy Nowego Ładu Konsumenckiego z 2019 roku i wejdzie w życie 28 maja 2022 r. Do tego czasu, kraje członkowskie UE muszą się dostosować, w tym Polska. Celem dyrektywy Omnibus jest próba zapewnienia większej ochrony konsumentom, poprzez zmuszenie przedsiębiorców do prowadzenia przejrzystej i sprawiedliwej polityki cenowej w ramach rynku Unii Europejskiej.

Click & Collect w praktyce
Polski rynek e-commerce jeszcze nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie. W trakcie pandemii do wirtualnych zakupów przekonało się wielu konsumentów, którzy coraz więcej swoich potrzeb realizują w sieci. Szybki rozwój sektora wspomaga wiele nowych rozwiązań i udogodnień, które mają połączyć tryb online z trybem offline. Odpowiedzią ma być coraz popularniejsza formuła zakupowa Click & Collect, która przynosi wiele korzyści obu stronom transakcji. Jak w praktyce wygląda to rozwiązanie i czy ma szanse na większy udział w rynku e-commerce?

Słowacja – coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla polskich marek?
Od kilku lat polskie firmy coraz chętniej angażują się w rozwój handlu na Słowacji. Stosunkowo niewielki rynek jest nadal bardzo chłonny, a konsumenci doceniają sprawdzone rozwiązania w Europie Środkowo-Wschodniej. Jaka jest specyfika słowackiego rynku e-commerce i które sektory są otwarte na zagraniczną ekspansję?

Podsumowanie 2021 roku w branży Retail
Rynek handlu detalicznego w ubiegłym roku walczył ze skutkami pandemii odbudowując powolnie swoją formę. Zniesienie restrykcji i rosnąca osób zaszczepionych wyraźnie wpłynęły na stan branży w całej Europie. Początkowe spadki nie zniechęciły przedsiębiorców, którym ostatni kwartał roku przyniósł znaczny wzrost. Jakie były najważniejsze wydarzenia na rynku retail w ubiegłym roku i w jakiej kondycji kończyły rok wybrane branże?