Branża retail w okresie epidemii

Sytuacja w branży Retail jest bezprecedensowa. W związku z epidemią spowodowaną przez koronawirusa (SARS-Cov-2) znaczna większość sklepów została zamknięta.

W Dz.U.RP opublikowano Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Rozporządzenie to stanowi mi.in., iż od 20.03.2020 do odwołania będzie obowiązywało ograniczane handlu w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 2000 m2. Rozporządzenie to wymienia obszary takie jak handel: wyrobami tekstylnymi, wyrobami odzieżowymi, obuwiem i wyrobami skórzanymi, meblami i sprzętem oświetleniowym, sprzętem radiowo-telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego, artykułami piśmiennymi i księgarskimi. Pełna treść rozporządzenia dostępna jest tutaj .

Jest to niewątpliwie duże wyzwanie dla handlu detalicznego w Polsce. 

Wiele firm z branży Retail,. które bazowały na sklepach stacjonarnych spotka się w tym roku ze spadkiem przychodów w tym kanale sprzedaży. Należy się z kolei spodziewać wyraźnego wzrostu udziału sprzedaży on-line w strukturze przychodów. Stanowi to kolejny argument za tym, że firmy powinny dbać o dywersyfikację kanałów sprzedaży. Duże sieci już od dawna inwestowały w rozwój sprzedaży on-line i pełną jego integrację z innymi kanałami, a obecna sytuacja powinna stanowić zachętę dla wszystkich pozostałych by to uczynić. 

Czy długofalowym skutkiem pandemii może być zmiana nawyków konsumentów?

Wyszukiwanie frazy “zakupy online” na terenie Polski według Google Trends niesamowicie wzrosło w tygodniu 8 – 14 marca 2020 roku. Wiadomo, że przy zachowaniu wszystkich środków ostrożności kurierzy są w stanie dowozić przesyłki minimalizując ryzyko przenoszenia wirusa dalej. Oznacza to, że nawet w czasie pandemii konsumenci są dalej w stanie otrzymywać przesyłki. Ten rodzaj robienia zakupów może bardzo zyskać na popularności nawet po ustaniu zagrożenia, warto więc być na to gotowym. 

Jak wykorzystać ten czas?

Ten trudny okres to z pewnością dobry moment na podjęcie działań strategicznych i zaplanowanie ścieżek rozwoju na przyszłość. Może to być również czas na optymalizację systemów teleinformatycznych, dokonanie niezbędnych aktualizacji oprogramowania i upgrade sprzętu. Moment zmniejszonego obłożenia pracą to również czas na podnoszenie kompetencji pracowników. 

Pozostajemy do Państwa dyspozycji i niezmiennie służymy pomocą. w przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej do przeczytania

Trendy w aplikacjach lojalnościowych

Lojalność to w handlu detalicznym jedna z najważniejszych cech konsumenckich, jaką sprzedawcy starają się wykształcić u swoich klientów. Stała i oparta na wzajemnych korzyściach relacja jest nie tylko źródłem stabilnego zysku, ale przede wszystkim satysfakcji, która pomaga wygrywać z konkurencją. Jak za pomocą aplikacji zbudować rzeszę wiernych klientów? Jakie trendy dominują dziś w wirtualnych systemach lojalnościowych?

Czytaj więcej >
Portale B2B a B2C

Portale B2B a B2C – optymalizacja komunikacji z partnerami

Rynek handlu elektronicznego to najszybciej rozwijająca się obecnie branża gospodarcza. Trwająca wciąż pandemia spotęgowała dodatkowo tempo wzrostu, które wydaje się nie być dla rynku żadnym problemem. Aktualne badania pokazują, że aż 80% Polaków korzysta aktywnie z Internetu, a 66% z nich robi zakupy w Internecie. Tak szybki rozwój handlu detalicznego dał również impuls do rozwoju sektora biznesowego, który dzięki lepszej komunikacji wykorzystującej portale B2B do wymiany handlowej – jest w stanie nadążyć za rosnącym detalicznym obrotem towarów.

Czytaj więcej >
E-faktura stanie się codziennością

E-faktura od 2022 roku dobrowolna, od 2023 roku obligatoryjna!

Podatek VAT to główna składowa budżetu państwa. W ubiegłym roku dochody do narodowej kasy przekroczyły 420 mld zł, a sam wpływ z tytułu podatku od towarów i usług wyniósł ponad 180 mld. Dlatego też rząd coraz mocniej stara się uszczelnić cały system wprowadzając takie narzędzia, jak JPK, split payment czy tworząc białą listę płatników. Najnowszą propozycją resortu finansów jest system elektronicznych faktur, który zacznie funkcjonować już od października.

Czytaj więcej >