Branża retail w okresie epidemii
Sytuacja w branży Retail jest bezprecedensowa. W związku z epidemią spowodowaną przez koronawirusa (SARS-Cov-2) znaczna większość sklepów została zamknięta.
W Dz.U.RP opublikowano Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Rozporządzenie to stanowi mi.in., iż od 20.03.2020 do odwołania będzie obowiązywało ograniczane handlu w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 2000 m2. Rozporządzenie to wymienia obszary takie jak handel: wyrobami tekstylnymi, wyrobami odzieżowymi, obuwiem i wyrobami skórzanymi, meblami i sprzętem oświetleniowym, sprzętem radiowo-telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego, artykułami piśmiennymi i księgarskimi. Pełna treść rozporządzenia dostępna jest tutaj .
Jest to niewątpliwie duże wyzwanie dla handlu detalicznego w Polsce.
Wiele firm z branży Retail,. które bazowały na sklepach stacjonarnych spotka się w tym roku ze spadkiem przychodów w tym kanale sprzedaży. Należy się z kolei spodziewać wyraźnego wzrostu udziału sprzedaży on-line w strukturze przychodów. Stanowi to kolejny argument za tym, że firmy powinny dbać o dywersyfikację kanałów sprzedaży. Duże sieci już od dawna inwestowały w rozwój sprzedaży on-line i pełną jego integrację z innymi kanałami, a obecna sytuacja powinna stanowić zachętę dla wszystkich pozostałych by to uczynić.
Czy długofalowym skutkiem pandemii może być zmiana nawyków konsumentów?
Wyszukiwanie frazy “zakupy online” na terenie Polski według Google Trends niesamowicie wzrosło w tygodniu 8 – 14 marca 2020 roku. Wiadomo, że przy zachowaniu wszystkich środków ostrożności kurierzy są w stanie dowozić przesyłki minimalizując ryzyko przenoszenia wirusa dalej. Oznacza to, że nawet w czasie pandemii konsumenci są dalej w stanie otrzymywać przesyłki. Ten rodzaj robienia zakupów może bardzo zyskać na popularności nawet po ustaniu zagrożenia, warto więc być na to gotowym.
Jak wykorzystać ten czas?
Ten trudny okres to z pewnością dobry moment na podjęcie działań strategicznych i zaplanowanie ścieżek rozwoju na przyszłość. Może to być również czas na optymalizację systemów teleinformatycznych, dokonanie niezbędnych aktualizacji oprogramowania i upgrade sprzętu. Moment zmniejszonego obłożenia pracą to również czas na podnoszenie kompetencji pracowników.
Pozostajemy do Państwa dyspozycji i niezmiennie służymy pomocą. w przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Więcej do przeczytania

Decyzje zakupowe a szalejąca inflacja – trudne czasy dla Polaków
W dobie kryzysu wiele osób zastanawia się, jak oszczędzać i jakie decyzje zakupowe podjąć w czasie inflacji. Badania pokazują, że na wzrosty cen Polacy reagują natychmiastowo i bardzo radykalnie, deklarując obniżenie swoich wydatków. Jednakże, jak podkreślają eksperci, badania konsumenckie często mają charakter deklaratywny i mówią o naszych intencjach, a nie zachowaniach. Jakie decyzje podejmują Polacy w czasie kryzysu cenowego i jakie są ich efekty?

Systemy e-commerce – Jakie problemy możesz przy nich napotkać?
Klienci coraz chętniej zaglądają do Internetu przed każdymi zakupami fizycznymi. Dziś prowadzenie e-sklepu jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wymaga jednak dobrania odpowiednich narzędzi. Jakie niespodzianki mogą czekać się przy wyborze systemów e-commerce? Jakie trendy panują na tym rynku? Dowiedz się więcej z tego artykułu!

Etykieta produktowa zgodna z Omnibus? Obowiązek informowania o cenach!
Na początku 2023 roku dyrektywa omnibus została wprowadzona do życia polskiej gospodarki. Zmieniła ona wiele w kwestii informowania Klientów o produktach i ich cenach. Największy nacisk położyła na informowanie o promocjach i rabatach. Czy ty prawidłowo przygotowałeś etykiety produktowe po nowelizacji przepisów? Sprawdź!