E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail
Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.
Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.
Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?
Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.
Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!
Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?
- doskonały zasięg na froncie
- skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
- identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
- szybszy czas kompletacji
- elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
- automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu z frontu sklepu)
- sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
- raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
- wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
- planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Więcej do przeczytania

Decyzje zakupowe a szalejąca inflacja – trudne czasy dla Polaków
W dobie kryzysu wiele osób zastanawia się, jak oszczędzać i jakie decyzje zakupowe podjąć w czasie inflacji. Badania pokazują, że na wzrosty cen Polacy reagują natychmiastowo i bardzo radykalnie, deklarując obniżenie swoich wydatków. Jednakże, jak podkreślają eksperci, badania konsumenckie często mają charakter deklaratywny i mówią o naszych intencjach, a nie zachowaniach. Jakie decyzje podejmują Polacy w czasie kryzysu cenowego i jakie są ich efekty?

Systemy e-commerce – Jakie problemy możesz przy nich napotkać?
Klienci coraz chętniej zaglądają do Internetu przed każdymi zakupami fizycznymi. Dziś prowadzenie e-sklepu jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wymaga jednak dobrania odpowiednich narzędzi. Jakie niespodzianki mogą czekać się przy wyborze systemów e-commerce? Jakie trendy panują na tym rynku? Dowiedz się więcej z tego artykułu!

Etykieta produktowa zgodna z Omnibus? Obowiązek informowania o cenach!
Na początku 2023 roku dyrektywa omnibus została wprowadzona do życia polskiej gospodarki. Zmieniła ona wiele w kwestii informowania Klientów o produktach i ich cenach. Największy nacisk położyła na informowanie o promocjach i rabatach. Czy ty prawidłowo przygotowałeś etykiety produktowe po nowelizacji przepisów? Sprawdź!