E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail

Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.

Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.

Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?

Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.

Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!

Sprzedaż wielokanałowa dostępna jest już nie tylko dla liderów w branży, ale też dla wielu początkujących firm. Rozpoczynając biznes zgodnie z omnichannel zyskujemy szansę na optymalizację i automatyzację całego procesu obsługi Klienta: w tym, złożenia zamówienia, automatycznego rozliczenia transakcji, kontroli stanów magazynowych w ujęciu centralnym jak i każdego pojedynczego sklepu. Przy obecnym poziomie wymagań i oczekiwań klientów, wręcz trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wielokanałowości.

Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?

  • doskonały zasięg na froncie
  • skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
  • identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
  • szybszy czas kompletacji
  • elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
  • automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu  z frontu sklepu)
  • sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
  • raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
  • wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
  • planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej do przeczytania

e-commerce

E-commerce – krótka historia i przyszłość w Polsce

Dziś zakupy za pomocą urządzeń cyfrowych to nie tylko codzienność ale jedna z najważniejszych gałęzi światowej gospodarki. Co drugi Polak kupuje w internecie. Jakie są początki handlu wirtualnego? Jaka czeka przyszłość e-commerce w Polsce? Czy sklepy elektroniczne będą coraz bardziej popularne?

Czytaj więcej >
Cross selling - dodatkowy zysk z transakcji

Cross selling – obsługa “pod wymiar”

Pomimo trendów prowadzących do sprzedaży internetowej, handel detaliczny offline nadal ma się dobrze. Dzięki nowym narzędziom marketingowym i zintegrowanym systemom właściciele sieci sprzedażowych mogą podnieść obroty swoich sklepów bez dużych nakładów sprzedażowych. Jak to działa?

Czytaj więcej >
e-konsument

Polski e-konsument

Coraz bardziej rozwija się w Polsce e-commerce. Szczególnie w ostatnim czasie można było zaobserwować mocne nasilenie zakupów przez internet. Jak powstawał polski rynek e-commerce? Z jakich urządzeń korzystają Polacy? Jakie są trendy?

Czytaj więcej >