E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail

Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.

Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.

Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?

Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.

Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!

Sprzedaż wielokanałowa dostępna jest już nie tylko dla liderów w branży, ale też dla wielu początkujących firm. Rozpoczynając biznes zgodnie z omnichannel zyskujemy szansę na optymalizację i automatyzację całego procesu obsługi Klienta: w tym, złożenia zamówienia, automatycznego rozliczenia transakcji, kontroli stanów magazynowych w ujęciu centralnym jak i każdego pojedynczego sklepu. Przy obecnym poziomie wymagań i oczekiwań klientów, wręcz trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wielokanałowości.

Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?

  • doskonały zasięg na froncie
  • skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
  • identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
  • szybszy czas kompletacji
  • elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
  • automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu  z frontu sklepu)
  • sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
  • raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
  • wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
  • planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej do przeczytania

E-faktura stanie się codziennością

E-faktura od 2022 roku dobrowolna, od 2023 roku obligatoryjna!

Podatek VAT to główna składowa budżetu państwa. W ubiegłym roku dochody do narodowej kasy przekroczyły 420 mld zł, a sam wpływ z tytułu podatku od towarów i usług wyniósł ponad 180 mld. Dlatego też rząd coraz mocniej stara się uszczelnić cały system wprowadzając takie narzędzia, jak JPK, split payment czy tworząc białą listę płatników. Najnowszą propozycją resortu finansów jest system elektronicznych faktur, który zacznie funkcjonować już od października.

Czytaj więcej >
optymalizacja procesów magazynowych

System WMS czyli skuteczna optymalizacja procesów magazynowych

System WMS to program do zarządzania ruchem produktów w magazynach, wykorzystywany w szeroko rozumianej logistyce. Szczególnym zadaniem realizowanym w ramach systemów WMS jest bezbłędna lokalizacja towarów oraz kontrola przebiegu obrotu magazynowego. Za pomocą systemu WMS możliwa jest kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, np. pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem.

Czytaj więcej >