E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail
Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.
Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.
Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?
Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.
Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!
Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?
- doskonały zasięg na froncie
- skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
- identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
- szybszy czas kompletacji
- elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
- automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu z frontu sklepu)
- sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
- raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
- wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
- planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Więcej do przeczytania

E-commerce – krótka historia i przyszłość w Polsce
Dziś zakupy za pomocą urządzeń cyfrowych to nie tylko codzienność ale jedna z najważniejszych gałęzi światowej gospodarki. Co drugi Polak kupuje w internecie. Jakie są początki handlu wirtualnego? Jaka czeka przyszłość e-commerce w Polsce? Czy sklepy elektroniczne będą coraz bardziej popularne?

Cross selling – obsługa “pod wymiar”
Pomimo trendów prowadzących do sprzedaży internetowej, handel detaliczny offline nadal ma się dobrze. Dzięki nowym narzędziom marketingowym i zintegrowanym systemom właściciele sieci sprzedażowych mogą podnieść obroty swoich sklepów bez dużych nakładów sprzedażowych. Jak to działa?

Polski e-konsument
Coraz bardziej rozwija się w Polsce e-commerce. Szczególnie w ostatnim czasie można było zaobserwować mocne nasilenie zakupów przez internet. Jak powstawał polski rynek e-commerce? Z jakich urządzeń korzystają Polacy? Jakie są trendy?