E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail
Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.
Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.
Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?
Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.
Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!
Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?
- doskonały zasięg na froncie
- skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
- identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
- szybszy czas kompletacji
- elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
- automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu z frontu sklepu)
- sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
- raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
- wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
- planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Więcej do przeczytania

Bezpieczeństwo danych w systemie ERP a RODO
Bezpieczeństwo danych w systemie ERP to kluczowa kwestia, która wymaga stałego nadzoru. Wprowadzenie unijnych regulacji RODO skupia uwagę na ochronie danych osobowych, jednak ostatnie wycieki danych dowodzą, że bezpieczeństwo to nie tylko jednorazowe działanie. Sprawdź już teraz jakie niebezpieczeństwa niesie za sobą obrót danymi oraz na co musisz przygotować się w obliczu RODO.

PayPo – rewolucyjny system płatności online w e-commerce?
Wartość Polskiego rynku e-commerce rośnie z dnia na dzień osiągając rekordowe poziomy. Bezpośredni wpływ na to mają z pewnością pojawiające się nowości w płatnościach. PayPo to serwis, który oferuje odroczone płatności dla konsumentów, jednocześnie opłacając zamówienie w całości do sklepu. To wyjątkowa szansa na zwiększanie płynności finansowej sklepów internetowych oraz ich rozwój. Sprawdź czy to szansa również dla twojego biznesu!

Szansa na dofinansowanie dla firm z województwa! – Przemysł 4.0
Automatyzacja w nowoczesnej firmie to kluczowy element strategii biznesowej, kształtujący jej efektywność i konkurencyjność. Zautomatyzowane procesy przynoszą oszczędności czasu i zasobów, podnosząc produktywność pracowników i redukując koszty. Jednak warto zauważyć, że teraz jest szczególnie korzystny moment na automatyzację, dzięki dostępnym dofinansowaniom. Województwo Łódzkie oferuje przedsiębiorcom nawet 1 mln zł wsparcia na modernizację i robotyzację działań w kierunku Przemysłu 4.0.