E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail
Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.
Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.
Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?
Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.
Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!
Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?
- doskonały zasięg na froncie
- skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
- identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
- szybszy czas kompletacji
- elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
- automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu z frontu sklepu)
- sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
- raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
- wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
- planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Więcej do przeczytania

PDM czy PIM – Nowe oblicze zarządzania informacjami o produktach
Prowadząc mały czy duży punkt sprzedaży. Stacjonarnie czy przez Internet stajemy przed zadaniami opisywania produktów i budowania ich bazy, która zawiera opisy, zdjęcia. W tradycyjnym ujęciu jest to żmudne zajęcie, jednak z pomocą przychodzą nam systemy jak PDM. Czy wiesz jak radzić sobie z zarządzaniem informacjami o produktach? Sprawdź co jest dla Ciebie odpowiedniejsze.

Omnibus 2023 – czym jest dyrektywa Omnibus i czy jesteś na nią przygotowany?
Wraz z nowym rokiem, w Polskim porządku prawnym pojawiają się nowe rzeczy. W tym implementacja dyrektywy Omnibus. Informowanie o cenach i umieszczanie ich, od teraz jest mocniej określone prawnie. Czym jest dyrektywa Omnibus? Czy dotyczy twojego biznesu, a co najważniejsze przedsiębiorco czy jesteś przygotowany na jej wdrażanie? Sprawdź koniecznie już teraz!

Najważniejsze trendy w Retail 2022
Branża Retail z roku na rok powraca do świetnej kondycji notując wysokie zyski. Czy sam business plan to sposób na sukces? Warto spojrzeć również na trendy jakie panują na rynku, są one często wyznacznikiem pewnych działań na które trzeba zwrócić uwagę. Rynek i Klienci przynoszą nam mnóstwo informacji, które wystarczy przetworzyć i wyciągnąć najważniejsze wartości. Jedną z tych wartości są właśnie trendy. Sprawdź jakie trendy były najważniejsze w 2022 roku!