E-commerce i omnichannel motorem napędowym branży Retail

Sprzedaż e-commerce oparta na strategii wielokanałowej jest odpowiedzią na znaczący wzrost oczekiwań i zmian zachowań konsumenckich.

Szereg platform online oferuje całe multum udogodnień dla właścicieli e-sklepów, od doskonale zaprojektowanego panelu administracyjnego z listą i statusem transakcji, raportami po pełną personalizację, komunikację z Klientem, jak i social media.

Gdzie natomiast i dlaczego powstaje „wąskie gardło” ?

Sama platforma sprzedażowa online często uniemożliwia dokładną integrację z systemami ERP. Pełna automatyzacja na froncie (e-sklepu) blokuje się na fizycznej realizacji zamówienia. Tysiące zleceń, mała ilość pracowników, ograniczona dostępność kurierów, liczne pomyłki w rozliczeniu transakcji angażują nadal znaczący czynnik ludzki!
Naprzeciw wychodzi strategia omnichannel i w pełni elastyczny system ERP POSitive Retail. Nie trzeba więc obawiać się o to, że kupujący zamówi produkt, którego już nie ma w magazynie, albo martwić się spóźnionym domawianiem towaru u dostawców czy wysłaniu produktów na błędny adres. Dzięki dobrze wybranej platformie e-commerce i elastycznemu ERP POSitive Retail wszystkie te procesy można zautomatyzować.

Omnichannel staje się narzędziem dla wszystkich!

Sprzedaż wielokanałowa dostępna jest już nie tylko dla liderów w branży, ale też dla wielu początkujących firm. Rozpoczynając biznes zgodnie z omnichannel zyskujemy szansę na optymalizację i automatyzację całego procesu obsługi Klienta: w tym, złożenia zamówienia, automatycznego rozliczenia transakcji, kontroli stanów magazynowych w ujęciu centralnym jak i każdego pojedynczego sklepu. Przy obecnym poziomie wymagań i oczekiwań klientów, wręcz trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wielokanałowości.

Co zyskujemy dzięki połączeniu POSitive ERP i platformy e-commerce?

  • doskonały zasięg na froncie
  • skalowalność biznesu bez konieczności dokonywania zmian po stronie oprogramowania
  • identyfikację produktu w konkretnych lokalizacjach składowania i strefach magazynu.
  • szybszy czas kompletacji
  • elektroniczny obieg dokumentów magazynowo- sprzedażowych wraz z pełnym rozliczeniem finansowym.
  • automatyzacja zwrotów po stronie platformy e-commerce czyli możliwie szybka realizacja przepisów prawa bez udziału właściciela platformy ( tu zrzut ekranu  z frontu sklepu)
  • sprawną identyfikację zwrotów z platformy e-commerce
  • raportowanie każdego ruchu magazynowego wykonywanego przez pracownika
  • wspieranie załogi magazynu przy najczęstszych operacjach, tj. kompletacji wysyłek, przyjmowania dostaw oraz inwentaryzacji towaru.
  • planowanie kompletacji i wysyłki paczek względem godziny przybycia kuriera.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

Decyzje zakupowe a szalejąca inflacja – trudne czasy dla Polaków

W dobie kryzysu wiele osób zastanawia się, jak oszczędzać i jakie decyzje zakupowe podjąć w czasie inflacji. Badania pokazują, że na wzrosty cen Polacy reagują natychmiastowo i bardzo radykalnie, deklarując obniżenie swoich wydatków. Jednakże, jak podkreślają eksperci, badania konsumenckie często mają charakter deklaratywny i mówią o naszych intencjach, a nie zachowaniach. Jakie decyzje podejmują Polacy w czasie kryzysu cenowego i jakie są ich efekty?

Czytaj więcej >

Systemy e-commerce – Jakie problemy możesz przy nich napotkać?

Klienci coraz chętniej zaglądają do Internetu przed każdymi zakupami fizycznymi. Dziś prowadzenie e-sklepu jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wymaga jednak dobrania odpowiednich narzędzi. Jakie niespodzianki mogą czekać się przy wyborze systemów e-commerce? Jakie trendy panują na tym rynku? Dowiedz się więcej z tego artykułu!

Czytaj więcej >