E-commerce i omnichannel
Obserwacje rynku na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie wskazują na rosnący trend sprzedaży internetowej. Za pojęciem omnichannel kryje się mnogość kanałów sprzedażowych: stacjonarna placówka handlowa, sklep franczyzowy, platforma e-commerce czy aplikacja mobilna. Zaistnienie w Internecie jest dzisiaj czynnikiem obligatoryjnym dla firm chcących się rozwijać.
System POSitive Retail integruje wszystkie kanały sprzedaży online i offline, a także na skrzyżowaniu tych obszarów. Dodatkowo pomaga w analizie i ewidencjonowaniu sprzedaży wielokanałowej.
Płynne granice
między kanałami sprzedaży
Klienci oczekują tych samych cen i warunków sprzedaży czy to w sklepie stacjonarnym czy online. Oznacza to konieczność zaawansowanego centralnego zarządzania cenami i aktualizowania informacji o dostępności towarów w każdym kanale.
System pomaga w analizie procesu zakupowego klientów i gromadzi informacje z różnych kanałów w czasie rzeczywistym (w sytuacji gdy zamawia towar online ale odbiera lub zgłasza reklamacje w sklepie stacjonarnym).
Online
to offline
Dostawa ze sklepu stacjonarnego
System umożliwia zamówienie towaru w jednym sklepie stacjonarnym, a jego wysyłkę z innego. Przy tym wszelkie przesunięcia magazynowe są dokonywane automatycznie, a przychód jest przypisywany do sklepu, w którym zostało złożone zamówienie.
Sklep internetowy powinien oferować towary w dokładnie tych samych cenach, które są w sklepach stacjonarnych. Inaczej klienci poczują się oszukani, gdy dowiedzą się o różnicy. Aby sprostać temu zadaniu przy kilkudziesięciu sklepach stacjonarnych oraz różnych cenach (wyprzedaże, promocje, rabaty) zastosuj jedną z funkcji, którą posiada program do prowadzenia sklepu – centralne zarządzanie cenami.
E-commerce
pod kontrolą
PDM -
więcej niż PIM
Zarządzaj z jednego miejsca zdjęciami, opisami, cechami produktów w kanale online i offline.
Klienci oczekują prostych, bezproblemowych i szybkich zakupów oraz ofert dopasowanych do ich potrzeb. POSitive Retail daje Ci możliwości elastycznego reagowania na zachowania klientów. System dostarcza wszystkie informacje o produkcie (rozmiary, kolory, cena, stany magazynowe) dzięki czemu sprzedawca może w szybki sposób reagować na zapytania i problemy, np. gdy w sklepie brakuje rozmiaru spodni, możesz zaproponować dostawę do domu klienta wiedząc, że towar jest w sklepie w innym mieście.
Personalizuj
ofertę
Automatyczne kompletowanie zamówień
Nie masz w magazynie centralnym wszystkich produktów potrzebnych do skompletowania zamówienia złożonego w sklepie internetowym? Obawiasz się czasochłonnego procesu gromadzenia poszczególnych elementów zamówienia? Dzięki POSitive Retail wszystko odbędzie się szybko i bezproblemowo. Tak zrobi to system:
01
Kompletacja wszystkich produktów w jednym ze sklepów
Zamówienie w sklepie online składa się z trzech bluzek i jednej pary butów. Nie masz ich w magazynie centralnym, ale znajdują się one w sklepie sieci w Poznaniu.
Kolejne kroki systemu:
- wystawia dokumenty przesunięcia magazynowego towarów ze sklepu w Poznaniu na magazyn centralny,
- przesyła zamówienie do wspomnianego poznańskiego sklepu,
- wystawia fakturę z centrali,
- przesyła dokumenty wysyłkowe do danego sklepu (pracownicy sklepu wysyłają zamówienie do klienta),
- przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepu, który kompletuje zamówienia).
02
Kompletacja produktów z różnych sklepów
Zamówienie składa się z produktów, które dostępne są w magazynach różnych sklepów? W tym wypadku system:
- wystawia dokumenty przesunięć magazynowych towarów z poszczególnych sklepów na magazyn centralny (pracownicy tych sklepów wysyłają wskazane towary do centrali),
- po skompletowaniu zamówienia wystawia dokument zgłoszenia towarów do wysyłki,
- wystawia fakturę z centrali,
- wystawia dokumenty wysyłkowe (pracownicy centrali wysyłają zamówienie do klienta),
- przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepów, które kompletowały zamówienie).
Dokładne dane o przychodach z każdego kanału
Dzięki platformie CEZI (Centralna Ewidencja Zakupów Internetowych), przychód ze sprzedaży internetowej zawsze trafi do raportów i analiz dotyczących takiej sprzedaży (bez względu na sposób dostawy i kompletowania produktów). System analizuje i odpowiednio „rozumie” sytuacje, czy przychód z zamówienia złożonego online, ale wysłanego ze sklepu stacjonarnego, będzie przypisany do wyników e-sklepu.
Decydując się na sprzedaż omnichannel zadbaj o narzędzie, które odpowiednio rozliczy sprzedaż.