E-commerce i omnichannel

Obserwacje rynku na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie wskazują na rosnący trend sprzedaży internetowej. Za pojęciem omnichannel kryje się mnogość kanałów sprzedażowych: stacjonarna  placówka handlowa, sklep franczyzowy, platforma e-commerce czy aplikacja mobilna.  Zaistnienie w Internecie jest dzisiaj czynnikiem obligatoryjnym dla firm chcących się rozwijać.  

System POSitive Retail integruje wszystkie kanały sprzedaży online i offline, a także na skrzyżowaniu tych obszarów. Dodatkowo pomaga w analizie i ewidencjonowaniu sprzedaży wielokanałowej. 

Płynne granice
między kanałami sprzedaży

Klienci oczekują tych samych cen i warunków sprzedaży czy to w sklepie stacjonarnym czy online. Oznacza to konieczność zaawansowanego centralnego zarządzania cenami aktualizowania informacji o dostępności towarów w każdym kanale. 

System pomaga w analizie procesu zakupowego klientów i gromadzi informacje z różnych kanałów w czasie rzeczywistym (w sytuacji gdy zamawia towar online ale odbiera lub zgłasza reklamacje w sklepie stacjonarnym)

Online
to offline

Dostawa ze sklepu stacjonarnego

System umożliwia zamówienie towaru w jednym sklepie stacjonarnym, a jego wysyłkę z innego. Przy tym wszelkie przesunięcia magazynowe są dokonywane automatycznie, a przychód jest przypisywany do sklepu, w którym zostało złożone zamówienie. 

Sklep internetowy powinien oferować towary w dokładnie tych samych cenach, które są w sklepach stacjonarnych. Inaczej klienci poczują się oszukani, gdy dowiedzą się o różnicy. Aby sprostać temu zadaniu przy kilkudziesięciu sklepach stacjonarnych oraz różnych cenach (wyprzedaże, promocje, rabaty) zastosuj jedną z funkcji, którą posiada program do prowadzenia sklepu – centralne zarządzanie cenami.

E-commerce
pod kontrolą

Personalizuj
ofertę

Klienci oczekują  prostych, bezproblemowych i szybkich zakupów oraz ofert dopasowanych do ich potrzeb. POSitive Retail daje Ci możliwości elastycznego reagowania na zachowania klientów. System dostarcza wszystkie informacje o produkcie (rozmiary, kolory, cena, stany magazynowe) dzięki czemu sprzedawca może w szybki sposób reagować na zapytania i problemy, np. gdy w sklepie brakuje rozmiaru spodni, możesz zaproponować dostawę do domu klienta wiedząc, że towar jest w sklepie w innym mieście. 

Automatyczne kompletowanie zamówień

Nie masz w magazynie centralnym wszystkich produktów potrzebnych do skompletowania zamówienia złożonego w sklepie internetowym? Obawiasz się czasochłonnego procesu gromadzenia poszczególnych elementów zamówienia? Dzięki POSitive Retail wszystko odbędzie się szybko i bezproblemowo. Tak zrobi to system:

01

Kompletacja wszystkich produktów w jednym ze sklepów​

Zamówienie w sklepie online składa się z trzech bluzek i jednej pary butów. Nie masz ich w magazynie centralnym, ale znajdują się one w sklepie sieci w Poznaniu.  
Kolejne kroki systemu: 

  • wystawia dokumenty przesunięcia magazynowego towarów ze sklepu w Poznaniu na magazyn centralny, 
  • przesyła zamówienie do wspomnianego poznańskiego sklepu, 
  • wystawia fakturę z centrali, 
  • przesyła dokumenty wysyłkowe do danego sklepu (pracownicy sklepu wysyłają zamówienie do klienta), 
  • przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepu, który kompletuje zamówienia). 

02

Kompletacja produktów z różnych sklepów

Zamówienie składa się z produktów, które dostępne są w magazynach różnych sklepów? W tym wypadku system: 

  • wystawia dokumenty przesunięć magazynowych towarów z poszczególnych sklepów na magazyn centralny (pracownicy tych sklepów wysyłają wskazane towary do centrali), 
  • po skompletowaniu zamówienia wystawia dokument zgłoszenia towarów do wysyłki, 
  • wystawia fakturę z centrali, 
  • wystawia dokumenty wysyłkowe (pracownicy centrali wysyłają zamówienie do klienta), 
  • przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepów, które kompletowały zamówienie). 

Dokładne dane o przychodach z każdego kanału

Dzięki platformie CEZI (Centralna Ewidencja Zakupów Internetowych),  przychód ze sprzedaży internetowej zawsze trafi do raportów i analiz dotyczących takiej sprzedaży (bez względu na sposób dostawy i kompletowania produktów).  System analizuje i odpowiednio „rozumie” sytuacje, czy przychód z zamówienia złożonego online, ale wysłanego ze sklepu stacjonarnego, będzie przypisany do wyników e-sklepu.  
Decydując się na sprzedaż omnichannel zadbaj o narzędzie, które odpowiednio rozliczy sprzedaż.