Inwestycja w nowoczesne technologie staje się niezbędna w branży retail

Ostatnie kilka lat niesie ze sobą wiele zmian w zachowaniu konsumentów i wymaganiach dla przedsiębiorców. Zmieniające się oczekiwania klientów i coraz większy udział młodych pokoleń w gronie konsumentów wymaga dostosowania się i zwiększenia konkurencyjności biznesu. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby? Rosnąca na rynku konkurencja wymaga stałego ulepszania istniejącego asortymentu, ale również inwestycji w nowe rozwiązania sprzętowe, które odpowiedzą na coraz większe wymagania grup docelowych.

Czy zakupy online zastąpią zakupy w sklepach stacjonarnych?

Udział zakupów online rośnie z roku na rok. Konsumenci przyzwyczajają się do wygody zamawiania produktów bez potrzeby wychodzenia z domu. Zmniejszenie barier między zakupami online a offline dodatkowo wzmacnia ten trend. Klienci kuszeni są coraz częściej dodatkowymi korzyściami – darmowe zwroty, wysyłanie kilku egzemplarzy i rozmiarów produktów czy BOPIS (kup online, odbierz w sklepie stacjonarnym).

Jest jednak spora grupa osób, która nadal docenia możliwość obejrzenia produktu przed dokonaniem zakupu – sprawdzenia materiału i rozmiaru w sklepach odzieżowych czy wybranie idealnego awokado w sklepie spożywczym. Doświadczenia zakupów offline powinny więc oferować dodatkowe korzyści, które przyciągną klientów do sklepów stacjonarnych.

Postaw na ulepszenie doświadczeń użytkowników w sklepach stacjonarnych

Jakie nowości sprzętowe warto wprowadzić w swoich sklepach? 

1. Mobilny kasjer

Coraz częściej można w sklepie stacjonarnym spotkać mobilnego kasjera. Jego głównym zadaniem jest pomóc rozładować kolejki w godzinach szczytu, co niezmiennie wpływa pozytywnie na odczucia klientów. Taki pracownik powinien dostać do dyspozycji urządzenia, które umożliwia zeskanowanie kodu kreskowego, pobranie płatności oraz wydruk paragonu, więc bardzo istotny element stanowi tu urządzenie PDA. Argumentami przemawiającymi na korzyść terminali PDA jest ich długie działanie na jednym ładowaniu oraz profesjonalny skaner kodów kreskowych (jego działanie jest zdecydowanie lepsze niż aparatu fotograficznego w smartfonie). 

2. Kioski sprzedażowe

Kiosk samoobsługowy to zupełnie niezależne stanowisko sprzedażowe, na którym klient może samodzielnie zamówić towar i dokonać płatności. Urządzenie może również oferować możliwość zamówienia produktów, które są dostępne w magazynie, ale obecnie nie ma ich w danym sklepie stacjonarnym. Mimo tego, że kioski pojawiają się w coraz większej liczbie sklepów to wciąż są elementem, który przyciąga uwagę klientów, a to przyczynia się do zwiększenia zainteresowania ofertą. Kioski w sklepach wspierają pracę stanowisk POS oraz mobilnych kasjerów. Nie bez znaczenia jest również personalizacja, która jest mocnym trendem od kilku lat i jej znaczenie nie będzie malało. Kioski umożliwiają oferowanie produktów komplementarnych, a także droższych zamienników dopasowanych do potrzeb konkretnego klienta. To pozytywnie wpływa na doświadczenia zakupowe konsumentów. 

3. Digital signage dla sklepów

Monitory reklamowe rozmieszczone w sklepie mogą wzbudzić zainteresowanie klientów, są więc coraz chętniej wybieranym sprzętem przez managerów. Jest to szybki i efektywny sposób komunikacji z klientami i prezentacji ofert promocyjnych. W przypadku sieci sklepów daje możliwość zachowania spójności przekazów w obrębie całej sieci. Kilkudziesięciocalowe monitory reklamowe, wyświetlacze dla klientów na stanowiskach POS czy wyświetlacze kiosków samoobsługowych – te wszystkie urządzenia mogą pełnić rolę monitorów digital signage.  

4. Cleanline24

Sytuacja, z którą wszyscy się ostatnio mierzymy (Covid-19) wymusza na przedsiębiorcach jeszcze jedno działanie, o którym wcześniej niewiele z nas myślało, a teraz stanie się to obowiązkiem. W każdym sklepie stacjonarnym, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników, powinien znaleźć się automat do bezdotykowej dezynfekcji rąk. Oczywiście, każdy znajdzie proste rozwiązanie, jak postawienie małego dozownika z płynem dezynfekującym, jednak czy będzie to w pełni profesjonalne? Mały dozownik może być niewidoczny, wymagać częstego uzupełniania, a wielu klientów może je zwyczajnie minąć bez interakcji. Proponujemy zainwestowanie w profesjonalny automat do bezdotykowej dezynfekcji rąk, którego jeden pojemnik wystarczy aż na 160 000 dezynfekcji! Automat daje możliwość własnego oznakowania oraz wyposażenia w 27” ekran. 

Zastosowanie nowych technologii wpływa niezwykle korzystnie na konkurencyjność oferty i doświadczenie zakupowe konsumentów – a właśnie to wspomaga ich powrót i przywiązanie do marki. Właściciele sklepów detalicznych nie powinni się zastanawiać nad ich wdrożeniem – wystarczy wybrać rozwiązania idealne dla własnego biznesu. Skontaktuj się z nami chętnie pomożemy i doradzimy wybór odpowiednich rozwiązań sprzętowych. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >