Jak działa system zarządzania ERP?

Funkcjonowanie i sprawność działania przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim na informacji. Jej rzetelność, aktualność i szybki przepływ jest dużym wyzwaniem, zwłaszcza że to na jej podstawie podejmowane są najważniejsze decyzje.

ERP jest systemem, który został stworzony w celu integracji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jego działanie oparte jest na wspólnej bazie danych, która może być wykorzystywana w czasie rzeczywistym przez wszystkie komórki.

Jak działa system zarządzania ERP?

ERP jest systemem, który został stworzony w celu integracji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jego działanie oparte jest na wspólnej bazie danych, która może być wykorzystywana w czasie rzeczywistym przez wszystkie komórki.

Moduły i funkcjonowanie ERP

W zależności od profilu działalności przedsiębiorstwa system zarządzania ERP można dostosować do własnych potrzeb. Do wyboru są następujące moduły:

  • POS (Profesjonalna Obsługa Klienta) – jest narzędziem, które może być wykorzystywane w trakcie sprzedaży. Można go zainstalować i uruchomić na stanowiskach poszczególnych sprzedawców w sklepie. Aplikacja zawiera wszystkie dane dotyczące klientów, towarów i transakcji. W systemie znajdują się aktualne ceny, promocje, funkcja automatycznego naliczania rabatów oraz możliwość wykorzystywania różnych form płatności (gotówka, karta płatnicza, prepaid).
  • Shop Manager – wykorzystywany w sieciach sprzedaży. Umożliwia proste i intuicyjne zarządzanie sklepem znajdującym się w takiej sieci. Moduł daje możliwość efektywnego wykorzystywania zasobów magazynowych, dostarcza informacje na temat produktów, zawiera dane analityczne oraz ułatwia kontrolę jakości pracy personelu.
  • Szeryf 24 – moduł, który daje możliwość szybkiego wykrycia nadużyć i skontrolowania budzącej wątpliwości operacji. System rejestruje wybrane wcześniej operacje przeprowadzone na kasie lub komputerze. Najczęściej jest wykorzystywany do kontroli operacji kasowych, otwarcia szuflady, udzielonych rabatów, zwrotów i korekt.
  • Dystrybucja – jest modułem, który w znacznym stopniu ułatwia kontrolę i zarządzanie obrotem towarowym w całej sieci sprzedaży. Pozwala na tworzenie i analizę aktualnych raportów magazynowych, pomaga zaplanować wprowadzenie nowego produktu, zawiera informacje dotyczące aktualnych stanów magazynowych, pomaga dokonywać przesunięć pomiędzy magazynem centralnym, a sklepami znajdującymi się w sieci sprzedaży. Moduł daje dostęp do informacji na temat kontrahentów.
  • Centrala – moduł pełniący funkcję centrum zarządzania. Pomaga menadżerom zarządzać siecią sprzedaży. Zapewnia dostęp do różnego rodzaju raportów, tworzy tabele i wykresy. Usprawnia system planowania i kontroli sprzedaży, pomaga tworzyć i kontrolować systemy lojalnościowe oraz zarządzać cenami.
  • Personel – jest to najlepsze rozwiązanie dla działu kadr. Narzędzie pozwala obsłużyć dowolny system wynagradzania, listy płac naliczane są automatycznie, a kierownicy mogą na bieżąco otrzymywać wszystkie niezbędne raporty i sprawozdania. W module tym zawarte są wszystkie informacje na temat pracowników. Z uwagi na poufność zawartych w nim informacji, moduł zapewnia całkowite bezpieczeństwo umieszczonych w nim danych.
  • Finanse – kompleksowe narzędzie wykorzystywane w dziale księgowości i zarządzania finansami. Pozwala na prowadzenie pełnej księgowości, rozliczanie podatku VAT oraz zawiera szczegółowe informacje dotyczące należności i zobowiązań sieci sprzedaży.
  • CRM – moduł, który pozwala na budowanie i zarządzanie relacjami z klientami. Jego działanie oparte jest na integracji wszystkich procesów dotyczących obsługi klienta: marketingu, sprzedaży, dystrybucji, obsługi serwisowej oraz realizacji kontraktów.
  • B2B – jest to system informatyczny, który służy do wymiany informacji pomiędzy przedsiębiorstwami. Moduł ten automatyzuje cały proces składania i realizacji hurtowych zamówień. Narzędzie to wykorzystywane jest w budowaniu relacji i kontaktów handlowych. Daje dostęp do aktualnej oferty produktów, wyszukiwarki ofert oraz katalogu sprzedawców.

Rozwój przedsiębiorstwa wymusza na kadrze zarządzającej konieczność znalezienia sposobu ułatwiającego kontrolę i możliwość kierowania wszystkimi procesami biznesowymi. Zwiększenie liczby pracowników, oferowanych produktów, czy katalogu usług powoduje, że zarządzający potrzebują intuicyjnego i zintegrowanego systemu zarządzania. System zarządzania ERP został stworzony właśnie po to, by ułatwić kontrolę nad przedsiębiorstwem, niezależnie od jego wielkości i rodzaju prowadzonej działalności. Szeroki katalog dostępnych modułów umożliwia dostosowanie platformy do własnych potrzeb.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej do przeczytania

RCP

Zarządzanie personelem a RCP

Rejestrowanie czasu pracy osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie to spore wyzwanie nie tylko administracyjne ale również organizacyjne. Prowadzenie rzetelnej ewidencji wymagane jest zarówno