Jak działa system zarządzania ERP?

Funkcjonowanie i sprawność działania przedsiębiorstwa opiera się przede wszystkim na informacji. Jej rzetelność, aktualność i szybki przepływ jest dużym wyzwaniem, zwłaszcza że to na jej podstawie podejmowane są najważniejsze decyzje.

ERP jest systemem, który został stworzony w celu integracji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jego działanie oparte jest na wspólnej bazie danych, która może być wykorzystywana w czasie rzeczywistym przez wszystkie komórki.

Jak działa system zarządzania ERP?

ERP jest systemem, który został stworzony w celu integracji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jego działanie oparte jest na wspólnej bazie danych, która może być wykorzystywana w czasie rzeczywistym przez wszystkie komórki.

Moduły i funkcjonowanie ERP

W zależności od profilu działalności przedsiębiorstwa system zarządzania ERP można dostosować do własnych potrzeb. Do wyboru są następujące moduły:

  • POS (Profesjonalna Obsługa Klienta) – jest narzędziem, które może być wykorzystywane w trakcie sprzedaży. Można go zainstalować i uruchomić na stanowiskach poszczególnych sprzedawców w sklepie. Aplikacja zawiera wszystkie dane dotyczące klientów, towarów i transakcji. W systemie znajdują się aktualne ceny, promocje, funkcja automatycznego naliczania rabatów oraz możliwość wykorzystywania różnych form płatności (gotówka, karta płatnicza, prepaid).
  • Shop Manager – wykorzystywany w sieciach sprzedaży. Umożliwia proste i intuicyjne zarządzanie sklepem znajdującym się w takiej sieci. Moduł daje możliwość efektywnego wykorzystywania zasobów magazynowych, dostarcza informacje na temat produktów, zawiera dane analityczne oraz ułatwia kontrolę jakości pracy personelu.
  • Szeryf 24 – moduł, który daje możliwość szybkiego wykrycia nadużyć i skontrolowania budzącej wątpliwości operacji. System rejestruje wybrane wcześniej operacje przeprowadzone na kasie lub komputerze. Najczęściej jest wykorzystywany do kontroli operacji kasowych, otwarcia szuflady, udzielonych rabatów, zwrotów i korekt.
  • Dystrybucja – jest modułem, który w znacznym stopniu ułatwia kontrolę i zarządzanie obrotem towarowym w całej sieci sprzedaży. Pozwala na tworzenie i analizę aktualnych raportów magazynowych, pomaga zaplanować wprowadzenie nowego produktu, zawiera informacje dotyczące aktualnych stanów magazynowych, pomaga dokonywać przesunięć pomiędzy magazynem centralnym, a sklepami znajdującymi się w sieci sprzedaży. Moduł daje dostęp do informacji na temat kontrahentów.
  • Centrala – moduł pełniący funkcję centrum zarządzania. Pomaga menadżerom zarządzać siecią sprzedaży. Zapewnia dostęp do różnego rodzaju raportów, tworzy tabele i wykresy. Usprawnia system planowania i kontroli sprzedaży, pomaga tworzyć i kontrolować systemy lojalnościowe oraz zarządzać cenami.
  • Personel – jest to najlepsze rozwiązanie dla działu kadr. Narzędzie pozwala obsłużyć dowolny system wynagradzania, listy płac naliczane są automatycznie, a kierownicy mogą na bieżąco otrzymywać wszystkie niezbędne raporty i sprawozdania. W module tym zawarte są wszystkie informacje na temat pracowników. Z uwagi na poufność zawartych w nim informacji, moduł zapewnia całkowite bezpieczeństwo umieszczonych w nim danych.
  • Finanse – kompleksowe narzędzie wykorzystywane w dziale księgowości i zarządzania finansami. Pozwala na prowadzenie pełnej księgowości, rozliczanie podatku VAT oraz zawiera szczegółowe informacje dotyczące należności i zobowiązań sieci sprzedaży.
  • CRM – moduł, który pozwala na budowanie i zarządzanie relacjami z klientami. Jego działanie oparte jest na integracji wszystkich procesów dotyczących obsługi klienta: marketingu, sprzedaży, dystrybucji, obsługi serwisowej oraz realizacji kontraktów.
  • B2B – jest to system informatyczny, który służy do wymiany informacji pomiędzy przedsiębiorstwami. Moduł ten automatyzuje cały proces składania i realizacji hurtowych zamówień. Narzędzie to wykorzystywane jest w budowaniu relacji i kontaktów handlowych. Daje dostęp do aktualnej oferty produktów, wyszukiwarki ofert oraz katalogu sprzedawców.

Rozwój przedsiębiorstwa wymusza na kadrze zarządzającej konieczność znalezienia sposobu ułatwiającego kontrolę i możliwość kierowania wszystkimi procesami biznesowymi. Zwiększenie liczby pracowników, oferowanych produktów, czy katalogu usług powoduje, że zarządzający potrzebują intuicyjnego i zintegrowanego systemu zarządzania. System zarządzania ERP został stworzony właśnie po to, by ułatwić kontrolę nad przedsiębiorstwem, niezależnie od jego wielkości i rodzaju prowadzonej działalności. Szeroki katalog dostępnych modułów umożliwia dostosowanie platformy do własnych potrzeb.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

PIM a PDM – różnice i korzyści biznesowe

Informacja to najcenniejsza rzecz świata. Świadome zarządzanie informacjami i produktem to klucz do sukcesu w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi pozwoli zbudować przewagę konkurencyjną i zwiększyć przychody firmy. Sprawdź już teraz jakie korzyści uzyskasz dzięki wdrożeniu POSitive Retail.

Czytaj więcej >

Rynek mody w Rumunii

Rynek mody to druga największa branża świata pod względem sprzedaży. Czy kanały online i offline są tak samo popularne w Rumunii? Które z nich generują największe obroty i jakie otwierają szanse dla firm? Dowiedz sie więcej jakie mechanizmy możesz spotkać na Rumuńskim rynku mody oraz wykorzystaj szanse na ekspansje swojego przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej >