Kioski samoobsługowe – kierunek rozwoju w roku 2023

Kioski samoobsługowe rewolucjonizują każdy rynek na którym się pojawiają. Od kilku lat zyskują zainteresowanie coraz większej ilości branż, które chciałyby je wykorzystać. Rozwiązania samoobsługowe przynoszą bardzo szybki zwrot z inwestycji, dlaczego? Jak będą rozwijały się kioski samoobsługowe w obecnym roku i jakie korzyści dla firm i branż przyniosą? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Czym są kioski samoobsługowe?

Kioski samoobsługowe to interaktywne urządzenia, które umożliwiają klientom dokonywanie transakcji lub uzyskiwanie informacji bez potrzeby interakcji z pracownikiem obsługi. Kioski wyposażone są w ekran dotykowy lub ekran i klawiaturę, a często ich elementami są także skanery kodów kreskowych lub czytniki kart płatniczych. Dodatki te umożliwiają klientom dokonywanie płatności za zamówienia czy usługi bezpośrednio na miejscu. Kioski samoobsługowe znajdują zastosowanie w różnych branżach, w tym w gastronomii, handlu detalicznym, przemyśle turystycznym, usługach finansowych a nawet medycynie.

Rosnąca popularność samoobsługi

Najczęściej z rozwiązań samoobsługowych korzystają tzw. Milenialsi i pokolenie Z. To właśnie dla nich kioski samoobsługowe stały się ciekawą alternatywą, ponieważ pozwala skracać czas zakupów i samodzielnie rozliczać transakcję. Młode pokolenie konsumentów jest bardzo niecierpliwe, ale także bardzo dba o swój czas. Potwierdza to badanie Selfmaker. Według zebranych danych, aż 73 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z kas i kiosków samoobsługowych ze względu na oszczędność czasu, a 76 proc. konsumentów wybiera je ze względu na wygodę. Dziś jako nowocześni konsumenci nie zawsze chcemy kontaktować się z obsługą, a wręcz najczęściej unikamy tego.

Kioski samoobsługowe a zwrot z inwestycji

Inwestycja w nowoczesne rozwiązania potrafi się szybko zwrócić. Zastanówmy się dlaczego. Weźmy za przykład sklep z obuwiem i kioski samoobsługowe, które planujemy wdrożyć. Jest to idealny przykład pokazujący jak można zoptymalizować pracę w firmie. W sklepie z obuwiem pracownicy pełnią wiele funkcji: doradzają klientom, finalizują sprzedaż, poszukują odpowiednich rozmiarów obuwia do przymiarek. Zwłaszcza ta ostatnia powoduje, że pracownik często znika na dłuższą chwile i nie może obsłużyć klientów czekających w kolejce do kasy. Taka sytuacja generuje zdenerwowanie wśród klientów, a czasami niestety pozbawia nas możliwości sprzedaży. Klienci po prostu wychodzą ze sklepu bez zakupów. Wdrożenie kiosków samoobsługowych pozwala klientom samodzielnie zapłacić za wybrane towary. Bez kolejek i oczekiwania na obsługę. Zwiększa to diametralnie obrót sklepu, a co za tym idzie przyśpiesza zwrot z inwestycji w narzędzia. Przy takim obrocie spraw pracownicy mogą całkowicie skupić się na dbaniu o klientów obecnych w salonie, aby zmaksymalizować ich doznania zakupowe.

W jakim kierunku podąża rozwój kiosków samoobsługowych?

Możemy definitywnie stwierdzić, że świat zmierza w stronę pełnej automatyzacji i samoobsługi. Przemawiają za tym coraz częściej spotykane przez nas sklepy samoobsługowe i oparcia biznesów na nowoczesnej technologii. A także zmieniające się upodobania konsumentów. Tak samo jak upodobania, zmieniają się kioski samoobsługowe. Świetnym tego przykładem jest marka Posiflex. Wciąż dopracowywana technologia pozwala na działanie kiosków w każdej przestrzeni i branży. Model kiosku EK-2130 został stworzony z myślą o minimalistycznym designie, który będzie świetnie wyglądał w sklepie czy hotelu. 

Design również wskazuje na kierunek rozwoju tej technologii. Kioski są wyposażone w przejrzyste ekrany dotykowe, ponieważ pozwala to na przyjemną i prostą obsługę. Dziś rozwiązania kioskowe są modularne, oznacza to, że możemy dodawać do nich takie elementy jakich tylko potrzebujemy. Do kiosków możemy zamontować nawet dyspenser kart magnetycznych. Mogą one stanowić klucze do pokoi w przypadku hoteli, bądź karty lojalnościowe w przypadku sklepów. W opcjach gastronomicznych, kiosk może zostać wyposażony w drukarkę bonową i nadać numer klientom w oczekiwaniu na przyrządzenie ich zamówienia. Inżynierowie tworzący kioski samoobsługowe starają się sprostać każdemu wymaganiu co zapewnia możliwość przystosowania rozwiązań samoobsługowych typowo dla konkretnej branży.

Postaw na kioski samoobsługowe i odjedź konkurencji

Inwestycja w kiosk samoobsługowy potrafi przynieść niesamowite zyski a zarazem oszczędności, ponieważ minimalizuje koszty. Rozwiązania samoobsługowe nie wymagają inwestycji w dodatkowe szkolenia oraz nie miewają dni wolnych od pracy. Możemy zaprogramować je w taki sposób, aby funkcjonowały bez zarzutu całą dobę. Daje to firmom korzystającym z nich pewność o dobrze wyskalowanym biznesie i inwestycjach. Nie warto czekać i oglądać się za konkurencją, warto zaś wyznaczać trendy na rynku już dziś.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >