Wszystkie kanały sprzedaży zintegrowane w jednym systemie – taki jest program do prowadzenia sklepu POSitive Retail. System zapewnia doświadczenie doskonałej obsługi klientom online i offline, a także na skrzyżowaniu tych obszarów. A firmie – łatwość analizy i ewidencjonowania sprzedaży wielokanałowej.
System POSitive Retail został stworzony, żeby umożliwić Ci profesjonalną obsługę w dobie wysokich wyzwań omnichannel. Nadszedł czas na budowanie trwałych więzi z klientami, a nasze rozwiązanie znacznie Ci to ułatwi.
Płynne granice między kanałami sprzedaży
Konsumenci oczekują tych samych cen i warunków sprzedaży w każdym kanale oraz możliwości swobodnego przechodzenia między kanałami. Oznacza to konieczność zaawansowanego centralnego zarządzania cenami, bieżących i stale aktualizowanych informacji o dostępności towarów w każdym kanale i jego punkcie, świetnej wewnętrznej komunikacji i pogłębionej analityki osobnej dla każdego miejsca sprzedaży.
O2O – Online to Offline
Z danych Google wynika, że aż 85 proc. z konsumentów rozpoczyna proces zakupowy w jednym kanale, a finalizuje go w innym. Dość częstą strategią jest analizowanie walorów produktów i ich cen w Internecie, zamówienie towaru online, ale odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym. Albo dokonanie zakupu w e-sklepie, ale zwrot lub złożenie reklamacji w sklepie stacjonarnym.
System POSitive Retail gromadzi informacje z różnych kanałów w czasie rzeczywistym oraz pozwala na ich łączenie i prezentację w łatwej, przejrzystej formie. Dzięki temu możliwe są wszelkie działania online to offline oraz ich odpowiednie rejestrowanie. POSitive Retail odpowie na wszystkie Twoje potrzeby związane z obsługą sprzedaży wielokanałowej i dostarczy informacji, dzięki którym lepiej zrozumiesz zachowania klientów.
Dostawa do domu ze sklepu stacjonarnego
Klienci oczekują dostawy do domu nie tylko towarów wielkogabarytowych. Gdy poszukiwana para jeansów jest dostępna w sklepie na drugim końcu miasta, zamiast udać się do niego osobiście, klient woli zamówić ich dostawę. System umożliwia zamówienie towaru w jednym sklepie stacjonarnym, a jego wysyłkę z innego. Przy tym wszelkie przesunięcia magazynowe są dokonywane automatycznie, a przychód jest przypisywany do sklepu, w którym zostało złożone zamówienie – czyli tam, gdzie zdolny i kompetentny sprzedawca zdołał pozyskać klienta.
Program do prowadzenia sklepu – ceny online i offline
Twój sklep internetowy powinien oferować towary w dokładnie tych samych cenach, które są w sklepach stacjonarnych. Inaczej klienci poczują się oszukani, gdy dowiedzą się o różnicy. Zniechęceni, mogą odwrócić się od Twojej marki. Ceny w każdym kanale sprzedaży muszą być jednakowe.
Jak jednak sprostać temu zadaniu przy kilkudziesięciu sklepach stacjonarnych oraz zmianach cen związanych z wyprzedażami, promocjami czy rabatami? Rozwiązaniem jest centralne zarządzanie cenami, czyli jedna z funkcji, którą posiada program do prowadzenia sklepu. Tylko dzięki scentralizowanej polityce cenowej możesz mieć pewność, że nie nadwyrężysz zaufania swoich klientów.
Automatyczne kompletowanie zamówień
Nie masz w magazynie centralnym wszystkich produktów potrzebnych do skompletowania zamówienia złożonego w sklepie internetowym? Obawiasz się czasochłonnego procesu gromadzenia poszczególnych elementów zamówienia? Dzięki POSitive Retail wszystko odbędzie się szybko i bezproblemowo. Tak zrobi to system:
- Kompletacja wszystkich produktów w jednym ze sklepów
Zamówienie w sklepie online składa się z trzech bluzek i jednej pary butów. Nie masz ich w magazynie centralnym, ale znajdują się one w sklepie sieci w Poznaniu. POSitive Retail:
- wystawia dokumenty przesunięcia magazynowego towarów ze sklepu w Poznaniu na magazyn centralny,
- przesyła zamówienie do wspomnianego poznańskiego sklepu,
- wystawia fakturę z centrali,
- przesyła dokumenty wysyłkowe do danego sklepu (pracownicy sklepu wysyłają zamówienie do klienta),
- przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepu, który kompletuje zamówienia).
- Kompletacja produktów z różnych sklepów
Zamówienie składa się z produktów, które dostępne są w magazynach różnych sklepów? W tym wypadku system:
- wystawia dokumenty przesunięć magazynowych towarów z poszczególnych sklepów na magazyn centralny (pracownicy tych sklepów wysyłają wskazane towary do centrali),
- po skompletowaniu zamówienia wystawia dokument zgłoszenia towarów do wysyłki,
- wystawia fakturę z centrali,
- wystawia dokumenty wysyłkowe (pracownicy centrali wysyłają zamówienie do klienta),
- przychód zostaje zarejestrowany przy sprzedaży ze sklepu online (a nie ze sklepów, które kompletowały zamówienie).
Personalizuj ofertę
Personalizacja to ostatnio główny trend branży e-commerce. POSitive Retail daje Ci możliwości elastycznego reagowania na potrzeby swoich klientów. Menadżer dzięki dostępowi do wszystkich danych o klientach jest w stanie zaproponować ofertę stworzoną specjalnie dla stworzonych grup osób. Tylko spersonalizowane podejście do konsumentów pozwoli Ci zwiększyć ich zadowolenie i lojalność. Musisz obserwować zachowania swoich klientów i analizować ich potrzeby. Musisz wiedzieć jaka jest potrzeba Twojego konsumenta, jeszcze przed tym, jak on sam się o tym dowie. I natychmiast na tę potrzebę odpowiedzieć.
Konsumenci oczekują prostych, bezproblemowych i szybkich zakupów oraz dopasowanych ofert zawsze i w każdym miejscu. Klienci, którzy poczują się emocjonalnie związani z Twoją marką chętniej dokonają zakupu właśnie u Ciebie. Nasz system jest w stanie Ci w tym pomóc. POSitive Retail dostarcza Ci informacji o wszystkich produktach. O ich rozmiarach, odcieniach, stanach magazynowych. Nie tylko tych z jednego sklepu, ale z całej sieci. Klient chce kupić spodnie w rozmiarze 38 w kolorze niebieskim, ale nie masz ich aktualnie w sklepie? Zaproponuj mu dostawę tych spodni bezpośrednio do domu już następnego dnia! Masz prawie 100% pewności, że klient na to przystanie.
Dokładne dane o przychodach z każdego kanału
Wyniki sprzedaży w sklepie internetowym, na portalach typu Allegro i przez inne kanały trafiają czasem do raportów i analiz sklepów stacjonarnych, które kompletowały zamówienie lub w tym uczestniczyły. To błąd, ponieważ powinny one zostać wykazane w dochodach ze sprzedaży internetowej. Poza nieprawidłowościami w analityce, taka sytuacja może prowadzić do ponoszenia kosztów, których można uniknąć – prowizji dla centrum handlowego, w którym jest sklep stacjonarny oraz prowizji dla sprzedawcy z tego sklepu.
Dzięki funkcji CEZI (Centralna Ewidencja Zakupów Internetowych), przychód ze sprzedaży internetowej zawsze trafi do raportów i analiz dotyczących sprzedaży internetowej bez względu na sposób dostawy i kompletowania produktów. Innymi słowy – przychód z zamówienia złożonego online, ale wysłanego ze sklepu stacjonarnego, będzie przypisany do wyników e-sklepu.
Kiedy decydujesz się na sprzedaż omnichannel – a wiemy, że to robisz – zadbaj o narzędzie, które odpowiednio rozliczy sprzedaż. Takim jest platforma CEZI.