Program do sprzedaży detalicznej — co warto o nim wiedzieć?

Rozwój technologii pozwolił lepiej zorganizować pracę w wielu branżach. Jednym z nich jest sektor obsługi detalicznej.

Dzięki rozwiązaniom, takim jak program do sprzedaży, obsługa klienta stała się bardziej kompleksowa, a jakość usług też się poprawiła.

Jednak nie tylko klienci korzystają z programu do sprzedaży detalicznej, także sprzedawcy czerpią profity z tego rozwiązania. Jakie ułatwienia pojawiły się wraz z modułem POS?

Program do sprzedaży – jeden system, wiele możliwości

System POS to wszechstronne narzędzie pracy, dzięki któremu obsługa klienta w Twoim sklepie będziesz jeszcze lepsza i szybsza. W jaki sposób program do sprzedaży pozwala na sprawną podniesienie jakości usług?

Oprogramowanie posiada szereg funkcji, które przekładają się na szybszą sprzedaż, a co za tym idzie na lepszą obsługę. Jakie? Poniżej 4 przykłady pomocnych narzędzi, jakie posiada POSitive Retail.

Otwarte rachunki

Jedną z najistotniejszych funkcji, jakie posiada moduł POS, jest możliwość pracy na otwartych rachunkach. Co to oznacza dla sprzedawcy? Przede wszystkim daje mu szansę na obsługę kilku klientów jednocześnie, bez konieczności zamykania poprzedniej transakcji. Niezwykle przydatne, szczególnie w sytuacjach, gdy klienci potrzebują wiele czasu do namysłu i co chwilę dodają kolejny produkt do koszyka.

Różne formy płatności

W dzisiejszych czasach klient chce mieć możliwość płacenia nie tylko gotówką, czy kartą, ale też kartami prepaid. POSitive Retail mu na to pozwala.

Rabaty i promocje

W Twoim sklepie klienci mogą założyć kartę lojalnościową? W takim razie program do sprzedaży Ci się przyda! Pozwala automatycznie naliczać rabat po odbiciu karty oraz, w przypadku promocji, zmienia cenę na promocyjną po zeskanowaniu kodu kreskowego.

Karty pracownicze

analogicznie jak w przypadku rabatów, system automatycznie nalicza odpowiednie zniżki.

Sprawdź aktualny stan magazynu

Moduł POS zawiera również wszystkie niezbędne informacje odnośnie produktów, które znajdują się na stanie całego magazynu. W zaledwie kilka chwil Twoim pracownicy mogą sprawdzić, czy produkt jest dostępny w sklepie (bez problemu mogą uzyskać informacje odnośnie do marki, nazwy producenta, modelu, kolorze, rozmiarze, a nawet kolekcji).

W przypadku sieci sklepów sprzedawcy mogą też kontaktować się między sobą i sprawdzić, gdzie dany produkt jest dostępny. Informacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, gdy klient chce kupić konkretny produkt, a nie ma go na stanie w danym punkcie. Dzięki tej możliwości klient otrzymuje wybrany produkt, a sieć sklepów nie traci zysku.

Oczywiście, cały stan magazynowy jest aktualizowany na bieżąco. W ten sposób pracownicy mają dostęp zawsze do najświeższych informacji.

Ważne: w systemie zapisują się wszystkie informacje o zarejestrowanych klientach, takie jak: zakupione produkty, zwroty czy reklamacje. Te dane są przydatne w przypadku prowadzenia personalizowanych kampanii mailingowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej do przeczytania

Wyzwania i szanse skutecznego ERP w logistyce 4.0

Skuteczne systemy ERP to podstawa funkcjonowania nowoczesnej firmy. Zastosowanie podejścia Logistyki 4.0, może spowodować przewagę w biznesie. Podejście to pozwala na szeroką wymianę danych między procesami, a także wykorzystywanie danych jeszcze efektywniej. Mocny wzrost rynku otwiera przed nami nowe drzwi, przez które wystarczy przejść.

Czytaj więcej >

Dyrektywa Omnibus – nowe wymogi zarządzania promocjami!

Dyrektywa Omnibus powstała wskutek unijnej inicjatywy Nowego Ładu Konsumenckiego z 2019 roku i wejdzie w życie 28 maja 2022 r. Do tego czasu, kraje członkowskie UE muszą się dostosować, w tym Polska. Celem dyrektywy Omnibus jest próba zapewnienia większej ochrony konsumentom, poprzez zmuszenie przedsiębiorców do prowadzenia przejrzystej i sprawiedliwej polityki cenowej w ramach rynku Unii Europejskiej.

Czytaj więcej >

Click & Collect w praktyce

Polski rynek e-commerce jeszcze nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie. W trakcie pandemii do wirtualnych zakupów przekonało się wielu konsumentów, którzy coraz więcej swoich potrzeb realizują w sieci. Szybki rozwój sektora wspomaga wiele nowych rozwiązań i udogodnień, które mają połączyć tryb online z trybem offline. Odpowiedzią ma być coraz popularniejsza formuła zakupowa Click & Collect, która przynosi wiele korzyści obu stronom transakcji. Jak w praktyce wygląda to rozwiązanie i czy ma szanse na większy udział w rynku e-commerce?

Czytaj więcej >