Świąteczne karty podarunkowe – rozwiewamy mity

Karty podarunkowe cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością, a jednocześnie wciąż wielu właścicieli sklepów nie stosuje ich, bo kierują się fałszywymi uprzedzeniami. Rozwiewamy mity o trudnościach we wprowadzaniu i stosowaniu kart podarunkowych.

Kupowanie prezentów nie zawsze jest proste i przyjemne. Często nie mamy już pomysłów, nie chcemy kupować kolejny rok z rzędu czegoś podobnego, mamy ochotę zaskoczyć swoich bliskich czymś wyjątkowym lub musimy kupić prezent dla słabo znanej osoby. Wiele sklepów zauważyło te bolączki kupujących już dawno i szybko znalazły rozwiązanie dla swoich klientów – karty podarunkowe. Z raportu Deloitte: „Raport: Zakupy świąteczne 2016” wynika, że karty podarunkowe (miejsce 9) są coraz częściej wybierane przez konsumentów. W tym roku ich popularność prawdopodobnie będzie jeszcze wyższa.

Karta podarunkowa to świetny pomysł na prezent. Kupujący nie boryka się z poszukiwaniem podarunku, zwłaszcza gdy nie do końca zna upodobania obdarowywanego. Obdarowany z kolei będzie w stanie wybrać dokładnie to, co będzie chciał i to, co spełni jego oczekiwania. Idea wydaje się wyjątkowo korzystna dla obu stron, czemu więc nie każdy sklep wprowadza u siebie takie udogodnienie?

Mit nr 1 – wprowadzenie kart podarunkowych jest kosztowne

Wielu właścicieli sklepów obawia się, że wprowadzenie kart pociągnie za sobą więcej kosztów niż przyniesie korzyści. Tak naprawdę jednak głównym kosztem, zdecydowanie niewielkim, jest samo wyprodukowanie kart. Właścicieli zniechęca konieczność przeszkolenia personelu z obsługi kart w systemie i tym samym przestojów w pracy, a później spodziewanych licznych pomyłek. Właśnie w takich sytuacjach widać, jak ważna jest intuicyjność panelu obsługi. POSitive Retail, dzięki przejrzystemu interfejsowi, pozwala na bezproblemowe rozliczanie transakcji realizowanych kartami nawet początkującym pracownikom. Nie pojawią się więc koszty dodatkowych szkoleń czy czasu straconego na korektę pomyłek. Przy minimalnym nakładzie jesteśmy w stanie osiągnąć duże korzyści.

Dodatkowo dzięki odpowiedniemu przyporządkowaniu zysków ze sprzedaży, jesteśmy w stanie podsumować, jakie korzyści przyniosło nam ich wprowadzenie. Jeśli wnioski okażą się wyjątkowo pozytywne, możemy pomyśleć nad wprowadzeniem takich kart przez cały rok – mogą to być również idealne prezenty na urodziny czy imieniny dla bliskich osób.

Mit nr 2 – ryzyko, że wybiorę zły rodzaj kart jest zbyt duże

Gdy właściciel sklepu wprowadza karty po raz pierwszy, często nie wie, jakie ich wartości, terminy ważności czy rodzaje będą optymalne dla jego obiektu. To rodzi obawy, że wybór będzie nietrafiony, konsekwencje niekorzystne, a trudności ze zmianą systemu – ogromne.

Przy programach tak elastycznych i rozbudowanych, jak POSitive Retail, zmiana systemu kart podarunkowych przebiega gładko i szybko. Program wręcz zachęca do testów. Dzięki dostępowi do bieżących danych analitycznych, warto sprawdzać rozwiązania niekonwencjonalne, jak choćby umożliwienie klientom samodzielnego, zupełnie dowolnego, wyboru wartości karty. Czy taka swoboda zwiększa grono klientów zainteresowanych nabyciem kart? A może rodzi niepotrzebne zamieszanie? Jeśli tak – zmiany można dokonać błyskawicznie, jedynym czasem oczekiwania będzie drukowanie nowych kart.

Mit nr 3 – karty ograniczają klientów, którzy chcą kupować online

Czy karty podarunkowe muszą dotyczyć jedynie zakupów offline? Zdecydowanie nie. Według wspomnianego już raportu Deloitte, „Polacy na tle większości badanych krajów są bardziej skłonni do przechodzenia do online ze sklepów stacjonarnych”. Dodatkowo, „prawie 40 proc. pieniędzy na prezenty polscy konsumenci wydadzą online – to drugi najwyższy wskaźnik wśród badanych państw”.

W okresie przedświątecznym w każdym sklepie i centrum handlowym jest prawdziwy tłum, więc tym więcej klientów decyduje się na zakupy online – bez czekania na parking, przeciskania się między innymi kupującymi, stania w kolejce i straty dużej ilości czasu. To samo dotyczy realizacji kart przez osoby obdarowane. W systemie POSitive Retail wystarczy numer karty podarunkowej, aby kupujący miał do dyspozycji w sklepie internetowym wcześniej określoną kwotę.  Wydana kwota automatycznie schodzi z „konta”, które założone jest dla bonów podarunkowych. Jednocześnie system zaznacza, że dotyczy to karty kupionej odpowiednio albo w stacjonarnym sklepie X, albo online – rozwiązanie przydatne przy atrybucji konwersji.

Karta podarunkowa to coraz popularniejszy prezent dla bliskich osób. Obdarowana osoba sama decyduje, co sobie wybierze. Powinna mieć też możliwość wyboru kanału sprzedażowego – czy to sklep tradycyjny, czy zakupy online. Im więcej udogodnień zaproponujemy swoim klientom, tym bardziej pozytywne wrażenie po sobie zostawimy. To również tym sposobem budujemy lojalność klientów.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >