System ERP a sprzedaż kosmetyków naturalnych. Czy warto go wdrożyć?
Najnowsze raporty konsumenckie przewidują na najbliższe lata pozytywne prognozy dla całego rynku kosmetyków. Ważnym sektorem, zapewniającym silny i stabilny wzrost jest sprzedaż kosmetyków naturalnych. To właśnie ten, coraz silniejszy trend jest dla wielu przedsiębiorców szansą do wzmocnienia swojej pozycji w branży. Jak nowy trend wpływa na sposób dystrybucji produktów i jak stworzyć własną, profesjonalną strukturę wielokanałowej sprzedaży?
Branża i sprzedaż kosmetyków naturalnych w świetnej formie
Nowe grono konsumenckie a sprzedaż kosmetyków naturalnych
Wiele kanałów zarządzania sprzedażą – jeden cel!
Według raportu grupy PMR wciąż najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy dokonują zakupów kosmetycznych są drogerie stacjonarne. Ten kanał sprzedaży wybiera aż 83 proc. kupujących. Po okresie pandemii wzrosła również popularność zakupów kosmetycznych online, gdzie kupujący szukają najczęściej produktów niedostępnych offline. Łącznie oba te kanały odpowiadają za 55,8 proc. całej sprzedaży na rynku. Według raportu, do 2027 roku zakupy w drogeriach i sklepach internetowych będą stanowiły już ponad 57 proc. udziału całej sprzedaży. Rozwój obu kanałów wynika nie tylko z nowych nawyków i przyzwyczajeń klientów, ale także z rozwoju technologii informatycznych. Dzięki nowoczesnym systemom ERP udaje się połączyć sprzedaż wirtualną ze sprzedażą stacjonarną w zamkniętym obiegu dystrybucji. Nowe narzędzia to nie tylko szansa na zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim zdobywanie nowych, stabilnych rynków. Dotyka to przede wszystkim sprzedaż kosmetyków naturalnych, których oferowanie online znacznie zyskuje na popularności. Sięgają po nie przede wszystkim świadomi i zdecydowani konsumenci, którzy wyznaczają nowy, silny trend na rynku kosmetyków.
PDM i sprzedaż kosmetyków naturalnych
Wielokanałowa sprzedaż kosmetyków naturalnych wymaga przede wszystkim rzetelnego i płynnego przepływu informacji, dlatego nieocenionym wsparciem w tego typu sprzedaży może się okazać oprogramowanie POSitive PDM, które łączy w sobie cechy systemu PDM (Product Data Management), jaki i PIM (Product Data Information). System odpowiada za zarządzanie informacjami produktowymi w jednej, centralnej bazie danych. Pozwala zdefiniować wszystkie produkty w dowolnie zaplanowanej strukturze. Najważniejszymi cechami tak skonfigurowanego systemu są głównie:
- usprawnienie komunikacji w pracy zespołowej na etapie tworzenia produktu;
- kontrola ilości produktów gotowych w relacji do otrzymywanych zamówień;
- monitorowanie składu surowcowego i listy komponentów koniecznych do stworzenia wyrobu gotowego;
- alerty o niskiej ilości produktów gotowych – na podstawie informacji o brakach w zamówieniu uruchamiany jest proces kompletacji wyrobu gotowego;
- zarządzanie dostępnością informacji w zależności od kanału jej wykorzystania.
Jak Cię widzą, tak Cię kupują
Więcej do przeczytania

PDM czy PIM – Nowe oblicze zarządzania informacjami o produktach
Prowadząc mały czy duży punkt sprzedaży. Stacjonarnie czy przez Internet stajemy przed zadaniami opisywania produktów i budowania ich bazy, która zawiera opisy, zdjęcia. W tradycyjnym ujęciu jest to żmudne zajęcie, jednak z pomocą przychodzą nam systemy jak PDM. Czy wiesz jak radzić sobie z zarządzaniem informacjami o produktach? Sprawdź co jest dla Ciebie odpowiedniejsze.

Omnibus 2023 – czym jest dyrektywa Omnibus i czy jesteś na nią przygotowany?
Wraz z nowym rokiem, w Polskim porządku prawnym pojawiają się nowe rzeczy. W tym implementacja dyrektywy Omnibus. Informowanie o cenach i umieszczanie ich, od teraz jest mocniej określone prawnie. Czym jest dyrektywa Omnibus? Czy dotyczy twojego biznesu, a co najważniejsze przedsiębiorco czy jesteś przygotowany na jej wdrażanie? Sprawdź koniecznie już teraz!

Najważniejsze trendy w Retail 2022
Branża Retail z roku na rok powraca do świetnej kondycji notując wysokie zyski. Czy sam business plan to sposób na sukces? Warto spojrzeć również na trendy jakie panują na rynku, są one często wyznacznikiem pewnych działań na które trzeba zwrócić uwagę. Rynek i Klienci przynoszą nam mnóstwo informacji, które wystarczy przetworzyć i wyciągnąć najważniejsze wartości. Jedną z tych wartości są właśnie trendy. Sprawdź jakie trendy były najważniejsze w 2022 roku!