System PIM – dlaczego jest ważny
w e-commerce?
Polski handel elektroniczny to jedna z najbardziej perspektywicznych dziedzin gospodarki. Świadczą o tym głównie liczby, które mówią, że w latach 2013-2021 podwoiła się ilość wirtualnych sklepów detalicznych, ale największy wzrost wciąż jest jeszcze przed nami. Jak nowe technologie takie jak system PIM wspierają rozwój e-handlu i które narzędzia są dzisiaj najbardziej efektywne?
E-commerce napędzany przez nowe technologie
System PIM - zarządzaj danymi i optymalizuj sprzedaż
Wielokanałowa sprzedaż to w obecnych warunkach główna metoda zwiększania zysku i zdobywania nowych rynków. W takich warunkach największym wyzwaniem okazuje się nie tylko dobrze zaplanowana logistyka, ale przede wszystkim spójność i rzetelność informacji o produktach. W przypadku setek różnych ofert ich spójna prezentacja bez odpowiedniego narzędzia wydaje się praktycznie niemożliwa. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na oparcie administracji danych o konkretne rozwiązania z kategorii PIM, których najważniejszymi funkcjonalnościami są:
- gromadzenie danych – system PIM jest miejscem, gdzie zbierane i przetwarzane są wszystkie dane o produkcie. To właśnie w tym miejscu można zbierać każdy pojedynczy opis, zdjęcie czy lokalizację produktu. Możemy samodzielnie tworzyć unikalne treści i produktowy content lub importować gotowe pliki dostarczone przez producenta,
- zarządzanie danymi – oprogramowanie pozwala na tworzenie konkretnych kategorii i zarządzaniem nimi np. pod kątem działań SEO. W tym miejscu możemy zapanować nad opcjami publikacji danych lub przypisać kategoriom konkretne słowa kluczowe i uporządkować zebrane informacje,
- wzbogacenie opisów – system PIM to nie tylko dane tekstowe, które udostępniamy między platformami. W tym samym miejscu możemy dodawać do wybranych produktów zdjęcia, materiały video czy szczegółową specyfikację. Pozwala to na zebranie wszystkich materiałów produktowych w jednym miejscu i swobodne zarządzanie. Ponadto mechanizmy AI wspierają system do szybszej pracy – mogą generować opisy i zdjęcia do produktów,
- wszystkie kanały w jednym miejscu – to właśnie dzięki systemowi PIM możemy dowolnie zarządzać informacjami na konkretnych platformach sprzedażowych. Dotyczy to zarówno samych opisów, zdjęć i filmów, ale także cen i ofert specjalnych.
Podsumowując systemy PIM to przede wszystkim narzędzie, które przyspiesza i uporządkowuje pracę sklepów e-commerce. Tylko dzięki zautomatyzowanym programom możemy zapewnić klientom spójność i wiarygodność informacji. Dokonując zmiany atrybutu produktu możemy zrobić to jednym kliknięciem we wszystkich kanałach i platformach. Pozwala to nie tylko oszczędzić czas, ale również wyeliminować ryzyko pomyłek wpływających na negatywne decyzje zakupowe.
PDM nowoczesna alternatywa dla systemu PIM
W ostatnich latach powstało wiele narzędzi wspierających prace internetowych sklepów i platform. W wielu przypadkach sam system PIM okazuje się niewystarczającym narzędziem, którego głównym celem jest wsparcie działu marketingu i sprzedaży. Doskonale sprawdza się, jako baza zarządzająca produktowymi opisami, ale na tym często jego funkcjonalność się kończy. Narzędziem o znacznie większych możliwościach jest system PDM od POSitive Retail (Product Data Management), który oprócz funkcjonalności PIM pozwala efektywnie zarządzać procesem rozwoju produktu, jak i usprawniać współpracę między zespołami w obrębie całego przedsiębiorstwa. POSitive PDM od firmy LSI posiada mnóstwo funkcjonalności, które są w stanie kompleksowo obsługiwać całą wirtualną sprzedaż. Wśród najważniejszych funkcji znajdują się takie opcje, jak:
- ERP – jednolita baza danych umożliwiająca panowanie nad zasobami,
- PIM – gromadzenie wszystkich informacji produktowych (zarówno w wersji tekstowej, jak i multimediów – filmy, zdjęcia, rysunki produktowe),
- marketplace i e-commerce – zarządzanie sprzedażą, analiza cen i globalna optymalizacja,
- mobile – zarządzanie danymi i informacjami w taki sposób, aby zoptymalizować ich prezentację na urządzeniach mobilnych.
PDM jest kompleksowym rozwiązaniem i odpowiedzią na potrzeby pojawiające się na rynku. Łączy on funkcje systemu PIM i zarządzania firmą pozwalając na płynny rozwój sprzedaży. Jego zastosowanie to szansa na rozwój i wzrost dzięki lepszej kontroli wszystkich procesów zachodzących w ramach detalicznego obrotu towaru. Zastanawiasz się czy to rozwiązanie sprawdzi się właśnie u Ciebie? Eksperci z firmy LSI Software na pewno odpowiedzą na twoje pytania prezentując możliwości nowoczesnych rozwiązań.
Więcej do przeczytania

Zastosowania KAS Samoobsługowych w branży retail: Kasa Samoobsługowa – przyszłość czy teraźniejszość?
W ostatnich latach technologia KAS (Kasa Samoobsługowa) zyskuje na popularności w branży retail. Coraz więcej sklepów decyduje się na wprowadzenie samoobsługowych punktów kasowych, co staje się nie tylko odpowiedzią na potrzeby klientów, ale również próbą zwiększenia efektywności operacyjnej.

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.