System PIM – dlaczego jest ważny
w e-commerce?
Polski handel elektroniczny to jedna z najbardziej perspektywicznych dziedzin gospodarki. Świadczą o tym głównie liczby, które mówią, że w latach 2013-2021 podwoiła się ilość wirtualnych sklepów detalicznych, ale największy wzrost wciąż jest jeszcze przed nami. Jak nowe technologie takie jak system PIM wspierają rozwój e-handlu i które narzędzia są dzisiaj najbardziej efektywne?
E-commerce napędzany przez nowe technologie
System PIM - zarządzaj danymi i optymalizuj sprzedaż
Wielokanałowa sprzedaż to w obecnych warunkach główna metoda zwiększania zysku i zdobywania nowych rynków. W takich warunkach największym wyzwaniem okazuje się nie tylko dobrze zaplanowana logistyka, ale przede wszystkim spójność i rzetelność informacji o produktach. W przypadku setek różnych ofert ich spójna prezentacja bez odpowiedniego narzędzia wydaje się praktycznie niemożliwa. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na oparcie administracji danych o konkretne rozwiązania z kategorii PIM, których najważniejszymi funkcjonalnościami są:
- gromadzenie danych – system PIM jest miejscem, gdzie zbierane i przetwarzane są wszystkie dane o produkcie. To właśnie w tym miejscu można zbierać każdy pojedynczy opis, zdjęcie czy lokalizację produktu. Możemy samodzielnie tworzyć unikalne treści i produktowy content lub importować gotowe pliki dostarczone przez producenta,
- zarządzanie danymi – oprogramowanie pozwala na tworzenie konkretnych kategorii i zarządzaniem nimi np. pod kątem działań SEO. W tym miejscu możemy zapanować nad opcjami publikacji danych lub przypisać kategoriom konkretne słowa kluczowe i uporządkować zebrane informacje,
- wzbogacenie opisów – system PIM to nie tylko dane tekstowe, które udostępniamy między platformami. W tym samym miejscu możemy dodawać do wybranych produktów zdjęcia, materiały video czy szczegółową specyfikację. Pozwala to na zebranie wszystkich materiałów produktowych w jednym miejscu i swobodne zarządzanie. Ponadto mechanizmy AI wspierają system do szybszej pracy – mogą generować opisy i zdjęcia do produktów,
- wszystkie kanały w jednym miejscu – to właśnie dzięki systemowi PIM możemy dowolnie zarządzać informacjami na konkretnych platformach sprzedażowych. Dotyczy to zarówno samych opisów, zdjęć i filmów, ale także cen i ofert specjalnych.
Podsumowując systemy PIM to przede wszystkim narzędzie, które przyspiesza i uporządkowuje pracę sklepów e-commerce. Tylko dzięki zautomatyzowanym programom możemy zapewnić klientom spójność i wiarygodność informacji. Dokonując zmiany atrybutu produktu możemy zrobić to jednym kliknięciem we wszystkich kanałach i platformach. Pozwala to nie tylko oszczędzić czas, ale również wyeliminować ryzyko pomyłek wpływających na negatywne decyzje zakupowe.
PDM nowoczesna alternatywa dla systemu PIM
W ostatnich latach powstało wiele narzędzi wspierających prace internetowych sklepów i platform. W wielu przypadkach sam system PIM okazuje się niewystarczającym narzędziem, którego głównym celem jest wsparcie działu marketingu i sprzedaży. Doskonale sprawdza się, jako baza zarządzająca produktowymi opisami, ale na tym często jego funkcjonalność się kończy. Narzędziem o znacznie większych możliwościach jest system PDM od POSitive Retail (Product Data Management), który oprócz funkcjonalności PIM pozwala efektywnie zarządzać procesem rozwoju produktu, jak i usprawniać współpracę między zespołami w obrębie całego przedsiębiorstwa. POSitive PDM od firmy LSI posiada mnóstwo funkcjonalności, które są w stanie kompleksowo obsługiwać całą wirtualną sprzedaż. Wśród najważniejszych funkcji znajdują się takie opcje, jak:
- ERP – jednolita baza danych umożliwiająca panowanie nad zasobami,
- PIM – gromadzenie wszystkich informacji produktowych (zarówno w wersji tekstowej, jak i multimediów – filmy, zdjęcia, rysunki produktowe),
- marketplace i e-commerce – zarządzanie sprzedażą, analiza cen i globalna optymalizacja,
- mobile – zarządzanie danymi i informacjami w taki sposób, aby zoptymalizować ich prezentację na urządzeniach mobilnych.
PDM jest kompleksowym rozwiązaniem i odpowiedzią na potrzeby pojawiające się na rynku. Łączy on funkcje systemu PIM i zarządzania firmą pozwalając na płynny rozwój sprzedaży. Jego zastosowanie to szansa na rozwój i wzrost dzięki lepszej kontroli wszystkich procesów zachodzących w ramach detalicznego obrotu towaru. Zastanawiasz się czy to rozwiązanie sprawdzi się właśnie u Ciebie? Eksperci z firmy LSI Software na pewno odpowiedzą na twoje pytania prezentując możliwości nowoczesnych rozwiązań.
Więcej do przeczytania

Szansa na dofinansowanie dla firm z województwa! – Przemysł 4.0
Automatyzacja w nowoczesnej firmie to kluczowy element strategii biznesowej, kształtujący jej efektywność i konkurencyjność. Zautomatyzowane procesy przynoszą oszczędności czasu i zasobów, podnosząc produktywność pracowników i redukując koszty. Jednak warto zauważyć, że teraz jest szczególnie korzystny moment na automatyzację, dzięki dostępnym dofinansowaniom. Województwo Łódzkie oferuje przedsiębiorcom nawet 1 mln zł wsparcia na modernizację i robotyzację działań w kierunku Przemysłu 4.0.

Jaki sklep internetowy wybrać przy prowadzeniu działalności?
Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, musisz wybrać odpowiedni sklep internetowy. W Polsce działa już ponad 55 tysięcy sklepów online, a popularność zakupów online rośnie. Sprawdź do czego musisz się przygotować oraz jakie najlepsze narzędzia wybrać, aby skalować swój biznes na dzisiejszym rynku. Na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces.

Opinie klientów Zalando – główne czynniki zadowolenia
Opinie klientów od lat kształtują popularności sklepów Internetowych. Każdy człowiek poszukujący przedmiotów do kupienia zwraca uwagę właśnie na opinie. To właśnie opinie kształtują w konsumentach lojalność oraz zachęcają innych do zakupu. Firma Zalando to jeden z największych sklepów w Europie gromadzący tysiące opinii. Sprawdź jakie czynniki wpływają na zadowolenie Klientów właśnie w niej!