Trendy w budowaniu lojalności Klienta dzięki aplikacji mobilnej

Dzisiejszy sposób komunikacji między firmami a ich Klientami zmienił się nie do poznania. W obliczu ilości bodźców otaczającego nas świata coraz ciężej zyskać uwagę Klienta, a wszyscy poszukują nowych kanałów, aby do niego dotrzeć. Jednym z nich są aplikacje na smartfony. Czy można zbudować lojalność Klientów dzięki aplikacji mobilnej w dzisiejszych realiach?

Mobilna rewolucja a trendy w budowaniu lojalności

Popularność aplikacji mobilnych rośnie z roku na rok w szaleńczym tempie. Jeszcze kilka lat temu podchodziliśmy do nich bardzo sceptycznie, dziś okazje się, że korzystamy z nich praktycznie przy każdej okazji. W raporcie Digital 2022 odnajdujemy informacje, że statystyczny użytkownik spędza 4h 48min dziennie na korzystaniu z urządzeń mobilnych. Porównując takie same dane z rokiem 2021, to aż o 31 minut więcej. Idąc dalej w stronę analityki tego zjawiska, możemy pozyskać dane, iż 43% czasu pochłaniają aplikacje mobilne, przeznaczone do social mediów i komunikacji. To właśnie one stały się szansą dla firm i można określić je jako trendy w budowaniu lojalności wśród Klientów.

Wirtualna publiczność i prawdziwa lojalność

Przestrzeń wirtualna to szansa dla wielu firm na zbudowanie zaangażowanej społeczności. Zarówno tych małych jak i tych dużych, ponieważ wszyscy zaczynają na tym samym poziomie. Tworząc aplikacje mobilną jesteśmy w stanie wytworzyć swojego rodzaju medium do komunikacji z obecnymi i potencjalnymi Klientami. Najczęstszymi praktykami jest publikowanie w niej zarówno materiałów pisanych jak i ofert produktowych, bądź łączyć te dwa kierunki, w celu wygenerowania sprzedaży.

Nie od dziś wiadomo, że nowych Klientów najłatwiej pozyskiwać dzięki poleceniom i tzw. poczcie pantoflowej. Społeczny dowód słuszności to wciąż potężne narzędzie na dzisiejszym rynku, które potrafi generować olbrzymie przychody. Dzięki aplikacji mobilnej i ciekawemu contentowi z pewnością uda nam się stworzyć zaangażowaną społeczność, która będzie przekazywała ją dalej. Możemy być pewni, że zyskamy dzięki niej naszych lojalnych ambasadorów.

Elektroniczne trendy aplikacji mobilnych

Biorąc pod lupę branże Retail możemy zauważyć kilka trendów obecnych w aplikacjach lojalnościowych firm, które zdecydowały się na ich wdrożenie. Na pierwszy rzut oka różnią się od siebie znacząco, jednak po bliższym zapoznaniu możemy wyróżnić takie elementy jak:

  • Promocje i okazje – lokowanie w aplikacji zakładek z promocjami wzbudza zaciekawienie Klienta i jest często powodem dlaczego pobieramy aplikacje. Dzięki takiemu działaniu uczymy klienta regularnie sprawdzać ofertę firmy, i utrwalamy jej pozycję w świadomości konsumenta;
  • Kody rabatowe dla użytkownika – to popularny trend w większości aplikacji mobilnych. Zastosowanie kodów zniżkowych wyrażonych wartościowo, bądź procentowo buduje poczucie wyjątkowości i zorientowania na klienta. Trudne kody, zazwyczaj rozbudowane o kod kreskowy w celu ułatwienia ich obsługi w sklepie, stają się nieodłącznym elementem, które są również często nagrodą za instalację lub robienie zakupów przez aplikację mobilną;
  • Historia zakupów – nowoczesne archiwum paragonów i faktur. Coraz częściej dostępną dla klientów opcją staje się zakładka z historią ich zakupów. Ma ona na celu ułatwienie spraw związanych z płatnościami, oraz ewentualnych zwrotów czy gwarancji;
  • Wsparcie on-line – kolejnym trendem jest wsparcie dostępne za pomocą czatu, bądź infolinii z poziomu aplikacji w telefonie tylko dla użytkowników programu lojalnościowego. Ma gwarantować to uczucie specjalnej obsługi, znajdowania się w wąskim gronie osób, które mają dodatkowe benefity z użytkowania aplikacji.

Plastyczność aplikacji

Aplikacje mobilne są bardzo plastyczne, ponieważ można stworzyć je dokładnie tak, aby były w pełni zoptymalizowane pod jej użytkowników. Takie możliwości dają rozwiązania Positive Retail, które pozwala na swobodne tworzyć i zarządzać systemami lojalnościowymi. Firmy wprowadzają je głównie w celu rozbudowania kanałów sprzedaży, ale także budowy wspomnianej lojalności klienta. Trendy występujące na rynku zmieniają się bardzo szybko, niektóre znikają a inne ewoluują. Podczas całego cyklu życia aplikacji firma musi zwracać uwagę na konkretne potrzeby konsumentów i jak najszybciej na nie reagować poprzez narzędzia jak aplikacje mobilne. To właśnie szybkie reakcje budują przewagę konkrecyjną na rynku. Dziś ilość aplikacji mobilnych jest olbrzymia. Definitywnie można stwierdzić, że ich ilość będzie rosła jeszcze szybciej, a swoje aplikacje będą tworzyć firmy z każdego sektora gospodarki.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do przeczytania

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?

RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Czytaj więcej >