Wyzwania i szanse skutecznego ERP w logistyce 4.0.
Dystrybucja bez ograniczeń – czyli dynamika omnichannel
Jak wskazują najwięksi giganci handlu internetowego to logistyka „ostatniej mili” daje największą przewagę w biznesie. Od lat firmy zmagają się z rozwiązywaniem problemów z infrastrukturą kierując się wskaźnikami jak:
• szybkości,
• wydajności,
• niezawodności.
W złożonym łańcuchu logistycznym ostatnie ogniwo – czyli dostawa do konsumenta końcowego – staje się coraz ważniejsza lub mówiąc wprost „krytyczna”. Czy jest to obszar i trend, który określi przyszłość całej branży?
Logistyka 4.0
Pandemiczne lata znacząco przyspieszyły trendy Logistyki 4.0. Jej założeniem jest maksymalne udostępnienie oferowanych produktów, we wszystkich kanałach dystrybucji online, w jak najszybszym czasie. Na takie rozszerzenie biznesu mogą sobie pozwolić te przedsiębiorstwa, które podejmują strategiczne wyzwanie cyfrowej transformacji magazynu, poprzez wdrożenia wysokiej jakości systemów WMS (ang. Warehouse Management Software). Usprawnienie takich procesów jak załadunek i rozładunek towaru, ale również transport i umieszczanie ich na regałach przy wykorzystaniu automatyzacji i robotyzacji to jeden z kluczowych celów tzw. Intralogistyki. Dzięki optymalizacji przepływu materiałów i personelu w obiektach magazynowych urzeczywistniamy ideę Przemysłu 4.0. Jako przedsiębiorcy otwieramy się na nowe potrzeby rynku i społeczeństwa bazującego na technologiach cyfrowych. Ciągła walka o krótszy łańcuch dostaw, niezwłoczne rozliczenia finansowe czy analizowanie cyklu życia produktów, a przede wszystkim konieczność ciągłej zmiany, modyfikacji i ulepszania procesów, stały się codziennością galopującego trendu omnichannel przy diametralnie zmieniających się nawykach Klientów po okresie pandemii.
Szansa na zwiększenie ekspansji
Znaczące i odważne nakłady inwestycyjne w systemach ERP łącznie z prognozowanym w Polsce wzrostem sprzedaży internetowej o ok. 15% – 20% w 2022 roku, otwierają wielu graczom możliwość szerszej ekspansji na rynek polski. Idzie za tym olbrzymie wyzwanie dla polskich biznesów w budowaniu i utrzymaniu wizerunku produktu oraz firmy. To czas, w którym firmy muszą dostosować się do strategii, która jest mocno zorientowana na klienta.
Logistyka 4.0 jest następstwem szeroko pojętej cyfryzacji prawie wszystkich dziedzin naszego życia, jak i wykorzystania najnowocześniejszych technologii, stawiającej na:
• pełną skalowalność biznesu,
• niższe koszty przy wchodzeniu na nowe rynki,
• nowe kanały dystrybucji,
• bezpieczeństwo,
• analizę danych (Big Data).
Nieograniczone możliwości systemów informatycznych ERP udowadniają, że dzięki automatyzacji i elastyczności można bardziej redukować koszty operacyjne i prowadzić odważniejszą ekspansję rynkową na jeszcze większą skalę niż kilka lat temu. Wszystko wskazuje na to, że Przemysł 4.0 to kolejny, nieunikniony etap w gospodarce. Tylko firmy umiejętnie korzystające z nowych technologii i przemyślanej strategii omnichannel czy wielofirmowości, jak i postawy proklienckiej, zyskają przewagę nad konkurencją, zabezpieczając swoją przyszłość w biznesie.
Więcej do przeczytania

Szansa na dofinansowanie dla firm z województwa! – Przemysł 4.0
Automatyzacja w nowoczesnej firmie to kluczowy element strategii biznesowej, kształtujący jej efektywność i konkurencyjność. Zautomatyzowane procesy przynoszą oszczędności czasu i zasobów, podnosząc produktywność pracowników i redukując koszty. Jednak warto zauważyć, że teraz jest szczególnie korzystny moment na automatyzację, dzięki dostępnym dofinansowaniom. Województwo Łódzkie oferuje przedsiębiorcom nawet 1 mln zł wsparcia na modernizację i robotyzację działań w kierunku Przemysłu 4.0.

Jaki sklep internetowy wybrać przy prowadzeniu działalności?
Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, musisz wybrać odpowiedni sklep internetowy. W Polsce działa już ponad 55 tysięcy sklepów online, a popularność zakupów online rośnie. Sprawdź do czego musisz się przygotować oraz jakie najlepsze narzędzia wybrać, aby skalować swój biznes na dzisiejszym rynku. Na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces.

Opinie klientów Zalando – główne czynniki zadowolenia
Opinie klientów od lat kształtują popularności sklepów Internetowych. Każdy człowiek poszukujący przedmiotów do kupienia zwraca uwagę właśnie na opinie. To właśnie opinie kształtują w konsumentach lojalność oraz zachęcają innych do zakupu. Firma Zalando to jeden z największych sklepów w Europie gromadzący tysiące opinii. Sprawdź jakie czynniki wpływają na zadowolenie Klientów właśnie w niej!