Zbuduj lojalność wobec marki – w jaki sposób stworzyć skuteczny system lojalnościowy
Program lojalnościowy to doskonały sposób na budowanie więzi między klientem a marką. Jednak, aby stworzyć relacje między firmą a człowiekiem nie wystarczy tylko wprowadzić do sklepu działań typowo promocyjnych.
Dobry system lojalnościowy to przemyślany program, który przynosi korzyści obu stronom, a nie tylko bazuje na chwilowych cenach i rabatach.
W jaki sposób stworzyć dobry system lojalnościowy? Co warto zaproponować klientom? Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule, więc zachęcamy do czytania.
W jaki sposób wzbudzić lojalność klienta wobec firmy?
Aby stworzyć dobry program lojalnościowy, należy pamiętać o tym, że podstawą skutecznego programu jest wplecenie relacji międzyludzkich w działania typowo promocyjne. Zadaniem programu jest nie tylko wywołanie reakcji u klienta w przypadku ogłoszenia promocji, ale zachęcenie go do kupowania naszych produktów lub usług przez cały czas.
Od czego zacząć? W pierwszej kolejności zastanów się, jakiego rodzaju program lojalnościowy chcesz przygotować. Niezwykle popularne są tzw. karty lojalnościowe. Przyciągają one uwagę klienta, zachęcają do zbierania punktów, a co za tym idzie, sprawiają, że klient ponownie odwiedza sklep/lokal/hotel etc. W ten sposób dostajesz cenny czas, podczas którego możesz budować lojalność wobec Twojej marki. Jeśli zaoferujesz klientowi opłacalne dla niego nagrody, na pewno będzie chętnie u Ciebie kupował.
Tworząc karty lojalnościowe, dobrym pomysłem jest zbudowanie programu, który podzielony jest na etapy. W przypadku karty tworzysz kartę standardową, dla stałego klienta, premium, czy dla VIP-a. Dzięki temu, że segmentujesz program, zachęcasz klienta do zdobywania kolejnych punktów i poziomów. W ten sposób jeszcze bardziej angażujesz go i jednocześnie budujesz lojalność wobec firmy.
Newsletter – kolejny krok do budowania pozytywnej relacji z klientem
Newsletter to regularnie wysyłane elektroniczne wiadomości, które przyjmują formę biuletynu i są rozsyłane za pomocą poczty elektronicznej. To doskonałe narzędzie, dzięki któremu możesz budować pozytywną relację ze swoim klientem, a zarazem doskonały element programu lojalnościowego, który pomaga zwiększyć sprzedaż. Dlatego też niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, powinieneś pomyśleć nad newsletterem. Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto zainwestować w newsletter.
- Jesteś w stałym kontakcie z klientem – za pomocą tygodniowych lub dwutygodniowych wiadomości przypominasz klientowi o swojej firmie.
- Klient jest na bieżąco z Twoją ofertą – za pomocą newslettera możesz informować o nowościach i produktach.
- Dzielisz się wiedzą – newsletter coraz częściej przyjmuje formę skondensowanego poradnika, który dostarcza klientowi wiedzę o interesującej go branży. Decydując się na taką formę newslettera, przedstawiasz się jako ekspert w swojej dziedzinie.
- Oryginalne treści pozytywnie wpływają na wizerunek Twojej firmy – w newsletterze możesz wykazać się kreatywnością. Ciekawie napisane wiadomości zachęcają klienta do czytania wszystkich maili i pozytywnie wpłyną na wizerunek Twojej firmy.
- Zachęca do odwiedzania Twojej strony internetowej – informując o nowych produktach, usługach czy wpisach, jakie pojawiają się na blogu Twojej firmy, budujesz ruch na swojej internetowej. W ten sposób budujesz szansę na większą sprzedaż.
Parę słów podsumowania…
Oczywiście, karty lojalnościowe, czy newsletter to nie jedyne sposoby na przyciągnięcie klienta i zbudowanie lojalności wobec marki. Wielu przedsiębiorców decyduje się na organizowanie konkursów czy rozdawanie darmowych upominków, które także budują miłe skojarzenia wśród klientów.
Niezależnie od tego, jaką nagrodę podarujesz swojemu klientowi (materialne czy rabaty), pamiętaj, że skuteczny program lojalnościowy ma na celu budowanie trwałej relacji, która przyciągnie klienta na lata, a nie tylko na moment promocji.
Prowadzisz własny sklep i chcesz zbudować lojalność wobec marki? W budowaniu trwałych więzi z klientami przyda Ci się program do prowadzenia sklepu – Omnichannel.
Więcej do przeczytania

Zastosowania KAS Samoobsługowych w branży retail: Kasa Samoobsługowa – przyszłość czy teraźniejszość?
W ostatnich latach technologia KAS (Kasa Samoobsługowa) zyskuje na popularności w branży retail. Coraz więcej sklepów decyduje się na wprowadzenie samoobsługowych punktów kasowych, co staje się nie tylko odpowiedzią na potrzeby klientów, ale również próbą zwiększenia efektywności operacyjnej.

PIM – Product Information Management – 10 najczęstszych pytań!
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.

Jak wdrożenie w sklepie RFID może zwiększyć sprzedaż?
RFID (Radio-Frequency Identification) to technologia automatycznej identyfikacji i śledzenia przedmiotów za pomocą fal radiowych. W skrócie, systemy RFID umożliwiają bezprzewodowe odczytywanie danych przechowywanych na tagach RFID, które są przyczepione do różnych przedmiotów lub wbudowane w nie. Tagi RFID zawierają unikalny identyfikator, który może być odczytany przez czytnik RFID za pomocą fal radiowych.